Vraag 03 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
12
mei
2019,
12:23 uur
Noteer hier uw vragen of commentaar bij deze vraag. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: de Boer
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
11:22 uur
Figuur 2 is op schaal getekend. Als je P1 bepaald met de schaalfactor en je berekend dan het volume, dan krijg ik 8,6 m3. Dit staat niet in CV. Mag ik deze methode goed rekenen? |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
12:41 uur
Lastig. Er staat expliciet dat de figuur op schaal is en het is dus een alternatieve goede oplosmethode. Daarbij hoort een marge die kun je zelf inschatten. Ik zou het goed rekenen, maar ik kan mij voorstellen dat je een tweede corrector tegenkomt die het tweede argument belangrijk vind. Dan heb je weinig houvast voor een pittige discussie |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
20:29 uur
Er staat inderdaad bereken, dus is het opmeten als onderdeel van de oplosmethode niet toegestaan. Dus hoewel leuk gevonden in dit geval wel fout. |
||
Door: Huub Franzel
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
17:17 uur
Ik bergijp toch niet zo goed de tweede opmerking. Ik heb een leerling die voor beide factoren vermenigvuldigt i.p.v. deelt. De rest gaat allemaal goed inclusief completeren van de berekening. Mag ik dan toch het completerenpunt niet geven? Dit zegt de opmerking volgens mij (beide factoren niet of onjuist) maar ik vind dat wel erg streng. Of lees ik de opmerking verkeerd? |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
18:58 uur
Het is inderdaad wel streng maar wel zoals het er staat. Dus helaas in dat geval geen punten. |
||
Door: Paul Neggers
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
12:43 uur
Ik heb een leerling die E/0,8 *100 en E/0,35 *100 doet. Hierdoor komen de energie waarden een factor 100 te hoog uit. Geldt voor dit geval ook de opmerking van het cvs? |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
13:14 uur
@paul dat lijkt mij een rekenfout 2e bolletje gewoon toekennen. Er is immers gedeeld door 0,8 en gedeeld door 0,35
|
||
Door: Paul Neggers
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
14:22 uur
@van Garderen, bedankt! Ik vond het al zuur voor de leerling. |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
16:22 uur
lijkt mij ook zolang ze maar delen door het rendement als factor of procenten hebben ze factor goed toegepast. dus alleen rekenfout
|
||
Door: Ockhorst
|
Datum:
Maandag
27
mei
2019,
16:19 uur
Toch maar even vragen (bezig met 2e correctie): een leerling geeft als eenheid amp ipv A (juiste afkorting) of Ampere (hele woord). Ik heb altijd geleerd dat het A of ampere (of een ander setje) moet zijn, maar ik kan het niet zo expliciet terugvinden. In de syllabus, bijlage 2, is een lijst met symbolen en afkortingen. Maar zijn die verplicht? In het CV kan ik dat niet terugvinden. Ik zal deze vraag ook even bij algemeen neerzetten. Het wordt natuurlijk snel vervelend dan met sec en seconde. |