Vraag 08 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
12
mei
2019,
12:24 uur
Noteer hier uw vragen of commentaar bij deze vraag. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Carin Heere-Alkemade
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
19:54 uur
De vraag is: Toon aan of de snehleid gelijk is aan geluidsneldheid. |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
20:06 uur
In de nieuwe syllabus is aantonen of een ander woord dan aantonen dat. Een conclusie is dan volgens de syllabus noodzakelijk:
Aantonen of Het geven van een redenering en/of bepaling en/of berekening waaruit de (on)juistheid van het gestelde blijkt. Het antwoord moet worden afgesloten met een conclusie. Uit de uitwerking moet blijken welke stappen zijn gezet. In het algemeen geldt dat het gestelde controleren door middel van een of meer voorbeelden niet voldoet, tenzij het geven van een tegenvoorbeeld tot de juiste conclusie leidt. |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
20:45 uur
Het hangt af hoe de twee snelheden zijn gepresenteerd. Als er eerst de gehele berekening wordt gehouden en daarna echt als afsluiting de twee snelheden onder elkaar wordt gezet dan zou ik het wel proberen om dat als conclusie te presenteren. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
14:42 uur
Wat ik verwarrend vind, is dat bij de opmerkingen het woord beredeneerd weg is gelaten. Het lijkt nu alsof een leerling die enkel zegt dat de afstand 5 m is (zonder dit te beredeneren) toch recht zou hebben op een punt. Terwijl dit volgens mij niet de bedoeling was van deze opmerking. Wat vinden jullie? |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
14:44 uur
Als leerlingen zouden rekenen met v = f x lambda en ze zien de afstand van invalpunt tot vertrekpunt als 1 of 1/2 golflengte, hoe zou je dan punten verdelen? Ze gaan dan ten onrechte uit van een staande golf. Is ze dat volledig aan te rekenen of zouden jullie toch een puntenverdeling voorstellen? |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
18:50 uur
er staat "werken met v=f*λ kan goed zijn.... maar ben ook nieuwsgierig hoe jullie dan de punten verdelen? |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
22:38 uur
Waarom een staande golf, kan toch ook gewoon lopend zijn. In die richting worden ze ook gestuurd. Het is mischien ook wel een lopende transversale golf, waarbij de springers beneden zijn als de afgevuurde boven is. Een halve golflenge en en een halve tijd dus. Ik reken het gewoon helemaal goed, nav de opmerking in de notulen en de discussie in onze kring. |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
16:09 uur
Op basis van discussie in kring en de notulen NVON hanteer ik dit. 1p gebruik v = λ · f icm f 1/T met T =0,07 1p beredenatie schatten van de afstand en zeggen dat dit een (halve) golflengte is 1p completeren en consequente conclusie.
lijkt me erg naar analogie van het CV. |
||
Door: Koole
|
Datum:
Zondag
19
mei
2019,
23:22 uur
Het gebruik van of lijkt me niet juist. Er is sprake van een puls. De 0,07 s is niet een trillingstijd en de reciproke is geen frequentie. |
||
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
11:35 uur
Welke waarden voor de geluidssnelheid hebben jullie geaccepteerd als referentiewaarde? |