Vraag 34 |
||
---|---|---|
Door: Muller
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
19:37 uur
opmerkingen |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Schaareman
|
Datum:
Woensdag
22
mei
2019,
14:35 uur
In hoeverre is het de (uit het cv af te leiden) eis om de eiwitketens expliciet noemen gerechtvaardigd? Als een leerling correct antwoord dat de crosslinks verbroken worden zodat de moleculen (evt uit het slijm) vrijer kunnen bewegen is dat gezien de vraagstelling een volledig antwoord. Ik geef hier 2 punten voor. |
||
Door: Fokke de Boer
|
Datum:
Woensdag
22
mei
2019,
15:33 uur
Mee eens, lijkt me een zeer verdedigbaar goed antwoord. |
||
Door: Willemijn Beekman
|
Datum:
Donderdag
23
mei
2019,
20:18 uur
(Bewerkt op: 23-05-2019 20:40)
ik heb een leerling die zegt: "lange ketens worden in kleinere stukken 'geknipt'". er wordt niet expliciet een binding genoemd, maar wanneer een keten in kleinere stukken wordt geknipt worden logischerwijs bindingen verbroken. moet expliciet een binding genoemd worden of vul ik het antwoord zelf teveel aan? kan ik hier wel een punt voor geven?
|
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
23
mei
2019,
22:26 uur
Als dit het enige is wat gegeven wordt, zou ik er geen punten bij toekennen. |
||
Door: Joyce Derks-Lutterman
|
Datum:
Vrijdag
24
mei
2019,
14:21 uur
Wat te doen als een leerling schrijft: "Fluimucil verbreekt de crosslinks tussen de eiwitketens, hierdoor kunnen de eiwitketens in het slijm makkelijker langs elkaar glijden en wordt het slijm beweeglijker".? Is dit ook een goed antwoord voor 2pt? |
||
Door: van Dooren
|
Datum:
Vrijdag
24
mei
2019,
19:46 uur
@Joyce Derks-Lutterman: dat lijkt me 2 punten, langs elkaar glijden van eiwitketens houdt in dat ze vrij ten opzichte van elkaar kunnen bewegen. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Vrijdag
24
mei
2019,
21:33 uur
INderdaad. Ik vind zelfs als hij "beter bewegen" had gezegd het goed. Want staat niks over het verbreken van alle crosslinks tussen de eiwitten. |
||
Door: Loes Vermeij
|
Datum:
Zaterdag
25
mei
2019,
09:45 uur
Mijn lln zeggen bijna allemaal ze worden bewegelijker want dat staat in de tekst. Ik twijfel heel erg of dat voldoende is voor bol 2 omdat het herhalen van de tekst is. En het tenopzichte van elkaar ook niet meeneemt. |
||
Door: Willemijn Beekman
|
Datum:
Zaterdag
25
mei
2019,
15:11 uur
(Bewerkt op: 25-05-2019 15:13)
@loes vermij: volgens mij is dat niet goed toch? er wordt gevraagd naar een beschrijving op micro niveau. "het wordt bewegelijker" verwijst naar het slijm en dat is macro. naar mijn idee, of zit ik fout? @wouter de boer: nee die leerling had geantwoord: "ketens worden in stukken "geknipt" waardoor de ketens makkelijker langs elkaar heen kunnen bewegen" |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zondag
26
mei
2019,
14:53 uur
Volgens mij moet er blijken dat het allemaal wat losser gaat zitten...En dus makkelijker weg kan. Dat knippen-verhaal zou dan ook wel een punt kunnen geven.....mits het specifiek op de zwavelbruggen geplaatst kan worden...maar dat blijkt niet uit het knippen van de ketens.
|