Vraag 08 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zaterdag
14
maart
2020,
21:26 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Raul Jimenez
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:16 uur
bij 1 bol: in hoe veer moet 'f is constante' expliciet zijn? bij niemand het doen, bovendien want het is in de vorige aline gemeeld: " de frequentie stond ingesteld op 69 Hz" |
||
Door: Sitters
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:48 uur
Omdat er staat dat je constante f moet benoemen en met niet staat notie of inzicht denk ik dat die expliciet genoemd moet zijn. |
||
Door: Sitters
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:57 uur
Het CV geeft een redenatie aan de hand van de grootte van de halve golflengte. Ik zie dat echter niet zelfs niet als ik weet waar ik op moet letten. Zelf had ik een redenatie op basis van de amplitude bij de buiken die wel zeer duidelijk anders is. Dan volgt uit v = 2.pi.A/T dat bij gelijke T dat v anders moet zijn. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
12:52 uur
@Sitters: in v = 2πA/T staat v voor de snelheid van het stukje ring in zijn beweging rond de evenwichtsstand. Dat is niet dezelfde v als de golfsnelheid. Een uitleg via v = 2πA/T is dus niet juist. |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
12:54 uur
v = 2.pi.A/T is de snelheid van de trilling zelf, niet van de golf. |
||
Door: Marjan den Boer
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
14:12 uur
@raul gezien de formulering van het 1e bolletje mag je geen punten geven als de constante frequentie impliciet wordt aangenomen, het moet genoemd worden. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:57 uur
Wat als een leerling redeneert vanuit v = wortel (Fs x l/m)? Fs is niet overal hetzelfde, dus v ook niet. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
16:43 uur
Oh wat leuk, maar hoe volgt uit de figuur dat Fs niet overal gelijk is....?
|
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
19:33 uur
"f = overal gelijk want de afstand tussen elk samenkomend punt is steeds hetzelfde." Ik snap niet eens wat deze leerling bedoelt, maar de constante frequentie is benoemd. De rest gaat goed, dus gewoon twee punten? |
||
Door: Linnenbank
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
12:32 uur
Nog even over bol 1. nl de vraag naar de legitiemiteit van de eis dat het expliciet genoemd wordt. Waar in de syllabus staat dat leeringen hun aannames expliciet moeten vermelden, ook als die al in de opgave staan en wanneer die uit de context overduidelijk zijn? Ik denk dat een ruime meerderheid van de docenten dit ook 'fout' heeft gedaan en bij het lezen van het correctievoorschrift dacht: 'Ja dat is inderdaad een gegeven uit de opgave die ik impliciet gebruikt heb'. |