Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Linnenbank
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
00:28 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 12:41)
Eens met degenen die opmerken dat je punten op de trendlijn dan ook in 3 cijfers zou moeten kunnen aflezen. Plus dat je de hoek van de trendlijn ook zo nauwkeurig kan bepalen. Het is niet voldoende om het punt (350,110) op 3 cifers te kunnen aflezen als de trendlijn ook door (351,109) had kunnen gaan. De gedachte van Arno is verdedigbaar, maar fout. PS: "uitkomst: c = 3,18 s^-1 (met een marge van 0,05 s^-1)" lijkt mij ook een redelijke definitie van op 2 cijfers nauwkeurig. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
08:12 uur
Doordat die rechte lijn alvast gegeven is, en er in de tekst niets anders wordt gezegd dan "In de grafiek van figuur 5 staan de meetresultaten uit figuur 3 grafisch weergegeven", zullen veel leerlingen deze voor vast en onomstotelijk correct aannemen. Hebben Roland en Arno deze lijn op het oog getekend, of is het een door de computer berekende fit op basis van een kleinstekwadratenmethode? Geen idee. Zo lijkt het of het er alleen nog maar toe doet hoe nauwkeurig je de helling van die lijn kunt bepalen. Dat die lijn ook anders had kunnen lopen, is geen punt van overweging. |
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
11:37 uur
Ik zoek naar de juiste interpretatie van het eerste scorepunt. Een aantal leerlingen noemt niet het woord "telwaarde" of "telgetal" maar geven wél aan dat het alleen een geheel getal kan zijn en "dus niet mee doet" of "niet van belang is". Lijkt mij OK voor het eerste punt. Mee (on) eens ? |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
11:50 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 13:05)
|
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
16:26 uur
Leuke pilot, die thumb |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:31 uur
Ik hoop dat er een standaard feature in dit forum zit hiervoor die nu uitstaat.... |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
22:38 uur
En dan net een tikkie bescheidener :) |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
23:38 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 23:43)
Ik heb echt naar een kleine afbeelding gezocht :-(.... niet gevonden. Maar het gaat om het idee! |
||
Door: Borgonjen
|
Datum:
Maandag
31
mei
2021,
22:22 uur
Bij mij verwijst een behoorlijk aantal leerlingen naar de vakspecifieke regel 3.3. Het cv zegt niets, mijn vraag naar nadere toelichting van cv via CvTE ook niet: Algemene regel 3.3: maak dat maar uit met 2e corrector.
|
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Woensdag
2
juni
2021,
19:32 uur
Wat betreft het eerste scorepunt: Roland doet een uitspraak / heeft een gedachte die uit twee delen bestaat: Als een leerling uitlegt dat de bewering (deel 1) onjuist is, heeft de leerling al voldaan aan de opdracht en hoeft dus niet per se meer iets over Rolands argument gezegd te worden. Aangezien leerlingen twee deelvragen moeten beantwoorden moet de leerling dan wel expliciet aangeven dat ditzelfde inzicht als antwoord kan gelden voor beide deelvragen. Ten overvloede om aan te geven dat het echt niet per se in die telwaarde zit: stel dat n niet een telwaarde, maar een meetwaarde was geweest. Dan had Roland ook nog steeds ongelijk, omdat de constante bepaald wordt uit meerdere meetwaardes. |