Vraag 16

Antwoord:

Door: Pier Siersma | Datum: Zondag 30 mei 2021, 16:02 uur

Ik heb wat moeite met de bolletjes

  1. Verschil opp. Duidelijk, maar is arbeid is kracht*afstand dan ook genoeg?
  2. Duidelijk
  3. Magje ook afgelegde weg of doordringdiepte hebben ipv dracht (ja, toch)?
  4. Mag je dat ook geven als de leerlingen het over kinetische energie hebben ipv snelheid (ja, toch)?
     

Door: Vermeulen | Datum: Zondag 30 mei 2021, 19:26 uur

@Pier Siersma: 3 staat in de notulen, en 4 lijkt me ook ok. Twee duimen.

Mijn vraag: Een leerling geeft als indicatie dat de grafiek van deeltje I "stijler" (jaja) is dan van II.

Er wordt verder niet uitgelegd, maar het argument lijkt me valide; zonder uitleg één punt verdiend. Eens ?

 

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Zondag 30 mei 2021, 21:07 uur

De stijlhijd van de grafiek is hier niet relevant. Deze geeft aan hoe sterk de LET varieert met afstand, het is dus geen (maat voor de) snelheid.

Door: Tieman | Datum: Maandag 31 mei 2021, 20:39 uur

Wat vinden jullie van de volgende oplossing?

De LET van I is tot het maximum hoger dan die van II. De snelheid is dus lager en de Ek dus ook. 

Is dit voldoende voor één manier?

Door: Martijn van Aken | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:06 uur

Dit wordt toch al als voorbeeld gegeven en er wordt om 2 andere manieren gevraagd (repost).

Door: Tieman | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:10 uur

Lezen is moeilijk. Maar dank.

Door: Linnenbank | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 23:50 uur

Er is wel interactie met 15. Mag je 3e bolletje gebven als het verschil in dracht bij 15 wordt benoemd?