Vraag 21 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zaterdag
14
maart
2020,
21:28 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Jeroen Grijsen
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
11:58 uur
Het is een "toon aan' vraag. Moet je dan nog rekening houden met significantie en/of eenheid? |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
12:57 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 16:35)
Volgens mij niet. Als er specifiek 'met een berekening' staat is het al wat strenger. Maar bij een toon aan DAT is qua vorm heel veel toegestaan. Het kan dan bijna alleen nog fout gaan bij een 10-macht of voorvoegsel, wat hier niet het geval is. Een alternatief antwoord is bijv: P = 0,5 x 2,7 =1,35 Edit: landelijke bespreking is het er niet mee eens: |
||
Door: Linnenbank
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
21:32 uur
Volgens mij moet een goede vraag het onderscheid kunnen maken tussen goede en minder goede leerlingen. Als elke leerling hier 3 punten scoort is het dus geen goede vraag. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
22:04 uur
Vrij veel leerlingen die hier 3 punten hebben gehaald, minder was bijna niet te halen... Tenzij je, zoals 1 leerling deed, aantoonde dat er bij 0,50 V een piek zat in de grafiek en dat het dus inderdaad het maximale vermogen was. Dat stond namelijk ook in de tekst ervoor. De vraag 'Toon dat aan' is niet voor alle leerlingen even duidelijk, zeker niet als er twee beweringen voor staan. Duidelijker zou zijn. 'Toon aan dat de stroomsterkte dan 2,7 A is.' |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
22:08 uur
Die 2,7 A is bij latere vragen dus nodig en kan niet alleen maar in de vraag staan. Ik ben het met je eens dat "Toon dat aan" verwarrend kan zijn, wat is precies "dat"? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
09:46 uur
@Linnenbank: een goede vraag moet onderscheid maken, ben ik met je eens. Maar je hebt in een goed examen vragen nodig die dat onderscheid maken op verschillende niveaus. Deze vraag maakt onderscheid tussen de "beetje zwakke" en "echt heel zwakke" leerlingen. Zo zullen er ook vragen in moeten zitten die alleen door de echt heel sterke leerlingen goed beantwoord kunnen worden. De range in moeilijkheid moet ongeveer gelijk lopen met de range in vaardigheid die je wil testen. Dat gezegd hebbend: ik ben wel benieuwd of ik leerlingen ga tegenkomen die hier geen 3 punten halen... |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
10:11 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 11:52)
Onderschat je leerlingen niet... in het niet kunnen herkennen van een makkelijke inkopvraag.. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
14:33 uur
@Martijn, helaas, maar waar... |
||
Door: Pieter Lukey
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
14:34 uur
Volgens de notulen van de landelijke bespreking moet de eenheid vermeld zijn. Dat is als ik me goed herinner een wijziging t.ov. eerdere jaren en ... betekent dit dat ook bij vraag 11 de eenheid correct vermeld moet zijn? Nee toch?!? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
17:14 uur
@Pieter: wat een onzin... Er wordt in de vraag niet om een berekening gevraagd. Die heb je natuurlijk wel nodig, maar de opdracht was "Toon dit aan", en dat doe je ook zonder eenheid. |