Vraag 12 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
15
maart
2020,
12:52 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Onstenk-Kusters
|
Datum:
Woensdag
26
mei
2021,
10:42 uur
Ben benieuwd hoe jullie hier tellen wat betreft fase. Het is duidelijk dat de lln niet weet dat ijzer Fe moet zijn. De fase van ijzer is s dat klopt alleen in de reactievergelijking geeft hij het ion aan en moet je dan juist (aq) goed tellen of toch s. Hoor graag wat jullie hierbij doen? |
||
Door: de Goede-Aarts
|
Datum:
Woensdag
26
mei
2021,
17:10 uur
Ik heb hiervoor 1 punt voor de fasen gegeven. Immers alleen formule van ijzer onjuist. En ik wil wel belonen dat leerling wel notie heeft dat het om vast ijzer gaat in de staalwol.
|
||
Door: Urbanus
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
09:52 uur
Mee eens |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
14:36 uur
Als je de bolletjes afloopt levert het volgens mij ook 1 punt op. Volgens mij ook terecht: idd de notie dat staal(wol) vast is. Ben wel benieuwd waar de ll de lading vandaan haalt... |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
19:54 uur
Wanneer wordt een (foutieve) reactievergelijking te veel vereenvoudigd om geen punten voor het kloppend maken te mogen toekennen? Fe3 + O4 →Fe3O4 Fe3 + 2 O2 →Fe3O4 3 Fe + 2 O2 →Fe3O4 (juist) Eerste geval lijkt me duidelijk, , maar het tweede? |
||
Door: Anja Droogendijk
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
20:54 uur
Kijk voor deze vraag (en natuurlijk ook voor andere vragen) op het verslag van de examenbesprekingen! |