Vraag 08

Vraag 08

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 15 maart 2020, 12:42 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Patrick van Kempen | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:13 uur

Volgens het correctiemodel is alleen uitgangspunt 7 juist,

Wat te denken van uitgangspunt 3, met als onderbouwing dat met het gebruik van plantaardige producten minder schadelijke chemische productiemethoden worden gebruikt voor het verkrijgen van ethylllactaat. 

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 31 mei 2021, 22:27 uur

Maar dat weet je toch niet? Hoe is het groeien en in leven houden van het plantje minder schadelijk dan....tsja, dat dan is ook nog eens onbekend. 

Ik begrijp je wel, maar ben het door die rare sturing in de vraag echt wel eens met het CV.

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 08:21 uur

Ik vind dit trouwen prettig, supersnel nakijken. Dus graag zo houden en oplossen met de N-term wanneer mogelijk meer antwoorden oké zijn.

 

Door: Anne Bouterse | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 10:36 uur

Ik ben het eens met Patrick. Zeker aangezien in de belevingswereld van de leerlingen plantaardig gelijk staat aan minder schadelijk voor het milieu. 

Door: Arjan van Ginneken | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:24 uur

Uitgaan van hernieuwbare grondstoffen wil niet zeggen dat de productiemethode direct zo is ontworpen dat het het "mens en het milieu zo weinig mogelijk" schaadt. Productiemethode moet je denk ik los zien van grondstoffen (7), oplosmiddelen (5), energie (6), ... Anders is het altijd 3 èn nog een. Dan heeft 3 geen inhoud.

Ik lees 3 als een soort catch all categorie van maatregelen die niet passen onder andere uitgangspunten.

Door: Tobias Schrama | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:38 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 11:48)

In de 4 die ik eerst volledig nakijk heb ik 2x nummer 11, 1x 10 en 1x 4.

Hier moeten we echt alternatieven voor bekijken.

* Na goed kijken denk ik dat ik het eens ben met alleen 7 maar 0pt geven voelt wel stroef als ze de verkeerde kiezen.

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 12:43 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 12:49)

Toen ik de toets zelf maakte, vroeg ik me al af welke andere uitgangspunten dan 7 goed konden zijn. Ik zag geen ander goed uitgangspunt, en daar is het CV met me eens.

Snel nakijken zo: 0 of 2 punten

Door: Corine Stoppelenburg | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 23:32 uur

Ehm, laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn ook leerlingen die een ongelukkige formulering kiezen voor de toelichting en daar geen punt voor krijgen.