Vraag 10

Antwoord:

Door: Anne Bouterse | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:18 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 11:23)

Ik heb overigens ook leerlingen die over de beweeglijkheid van de ketens beginnen. De leerlingen merken vooral op dat het steeds 1 keten is die krom trekt en aangezien de andere ketens niet van vorm veranderen het dus een thermoplast moet zijn. Hier geef ik zelf 2 punten voor, maar ik ben er ook niet 100% zeker van.

En wat zouden jullie doen met een antwoord als: Thermoplast, want je ziet de Li+ bewegen. Bij een thermoharder zou deze vast/gevangen zitten. 

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 14:10 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 14:10)

Ik heb eens een schoolleider gehad die vond dat ik alleen bij vragen die beginnen met "Leg uit" 0 punten mocht toekennen als de uitleg ontbrak of fout was. Die zou dus vinden dat ik bij deze vraag 1 pt zou moeten geven voor "Thermoplast" zonder of met onjuiste uitleg en 1 pt voor de juiste uitleg. Gelukkig is algemene regel 3.6 in het CV heel duidelijk

Door: van der Heide | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 06:56 uur

Er wordt door leerlingen gezegd dat het een thermoplast is omdat ze de ketens zien buigen.
Dat is volgens mij geen goed antwoord. Een gevulkaniseerd rubber, bv in een autoband, is een thermoharder. De ketens tussen de knooppunten kunnen ook bewegen. Als dat niet zou kunnen was een autoband keihard geweest.

Het argument: de ketens kunnen buigen, dus een thermoplast is dus fout

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 10:39 uur

@Ballegoij  ik ben het eens met die SL, denk ik. Daarbij, CV art 3.6??

Door: Crielaard | Datum: Woensdag 2 juni 2021, 15:40 uur

CV regel 2 - 3.6