Vraag 22

Vraag 22

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 15 maart 2020, 12:45 uur

Plaats hier uw vraag of reactie of mening.

Antwoord:

Door: Inge Roos | Datum: Maandag 31 mei 2021, 20:06 uur (Bewerkt op: 31-05-2021 20:41)

Is het voldoende om de 2 punten van de opmerking toe te kennen, als de leerling zegt:

"te laag, want het bereik is maar 10 massa ppm", of

"te laag, want het apparaat meet maar tot 10 massa-ppm" 

Ik vind het antwoord bij de opmerkingen vrij uitgebreid, en mijn leerlingen zijn lang niet allemaal zo breed van stof... 

Eigenlijk zou ik ze hier maar 1 punt voor willen geven; ze snappen dat het apparaat een maximaal bereik heeft, maar ze geven niet met zoveel woorden aan dat een te hoge waarde dus ook de maximale 'uitslag' van het apparaat zou geven. Een mooi "Indien..." antwoord?

Door: Bert Keegstra | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 10:52 uur

Volgens de opmerking erbij mag je dit goed rekenen.

Door: Bert Keegstra | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 10:52 uur

Maar wat als een leerling zegt te hoog, want het bereik is 10 ppm.

Is dat 1 pt?

Door: Brechtje Anthonissen | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 11:00 uur (Bewerkt op: 01-06-2021 13:00)

Er staat volgens mij vrij duidelijk dat er aangegeven moet worden dat er dan ook 10 ppm gemeten wordt, terwijl het werkelijke bromide gehalte hoger is. Dus dit lijkt mij te summier voor wat de opmerking nu zegt, aanvraag indienen voor aanpassing correctievoorschrift met extra indien antwoord met 1 scorepunt lijktmij beter.

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 12:37 uur

Die laatste opmerking hierboven, kan ik geen touw aan vast knopen, sorry.

 

Maar vraagje: "Te laag, want het filtreerpapiertje is niet in staat om zo'n groot gehalte in één keer te meten...hoeveel punten? Ik denk 1, want consequente conclusie. 

Door: Inge Roos | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 19:34 uur

Hebben jullie er ook last van dat je soms niet kunt lezen of een leerling nou "te hoog" of "te laag" opschrijft?

Hun 'h' en 'l' lijken dan te veel op elkaar helemaal als die aan de vervolgletter is vastgeschreven, en dan die 'a-tjes' en 'o-tjes' ook nog eens... wat schrijven ze nou? Uit de context kan ik het dan ook niet opmaken... (want het apparaat meet maximaal 10 massappm.... ja, maar is het dan te hoog of te laag?)

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 1 juni 2021, 20:19 uur

Ja, en dan keur ik het af. Maar ik denk dat mijn schrijfwerk niet leesbaarder is als dat van hen....pot en ketel, maar ik mag het corrigeren.