Vraag 16 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
15
maart
2020,
12:36 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
13:35 uur
Ik ken de CF waarde niet...maar waarom is dit zo'n laag raar getal? Ik zou in een lab hier allang een omrekening tegenaan gegooid hebben. in micromol of zo. |
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
19:31 uur
Ik ben nu al 2x een berekening tegenkomen waarbij de leerling nadat hij/zij de chemische hoeveelheid transferrine uitrekent, vervolgens met het (foutieve) percentage 30% (waarmee wordt berekend hoeveel van de transferrine wordt gebruikt voor de binding met Fe3+-ionen, en tenslotte met 2 om het aantal gebonden Fe3+ ionen te bereken. Als ik het bolletjes model strikt volg, zou ik maar 1 punt mogen geven, maar als er met 70% gerekend zou worden, kom je wel tot hetzelfde (goede) antwoord. In dat geval zou je ook de logica van de volgorde van vermenigvuldigen kunnen verdedigen (eerst met 70%, daarna met 2, ipv eerst met 2, daarna met 70%). Zou ik hier dus toch 2 punten voor mogen geven? |
||
Door: Leticia Pezzi Martins Loane
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
09:12 uur
(Bewerkt op: 28-05-2021 09:14)
@Inge: Ik zou 2 punten geven. |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
09:32 uur
@Inge, ik vind ook dat dit 2 punten is, ze maken slechts 1 fout en de volgorde van berekening maakt iet uit. |
||
Door: Tobias Schrama
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
14:50 uur
Wat als een leerling juist aan het begin met 70% omrekend. als enige stap. Is dat derde bolletje? In essentie is dat wat je daar doet... (100-30/100=0,7 factor) |
||
Door: Molenkamp-Gorter
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
16:38 uur
Ja, dat maakt niet uit, je kunt best eerst zeggen dat er dus 2,1 g beschikbaar is en dan de rest vd berekening. |