Vraag 21 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
15
maart
2020,
12:37 uur
Plaats hier uw vraag of reactie of mening. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Ingo van 't Oor
|
Datum:
Woensdag
26
mei
2021,
20:57 uur
Ik vind de tekening in het correctievoorschrift enigszins verwarrend, de omlijning 'ontwijkt' wel het linker achterliggende C-atoom, maar niet het rechter. Zie afbeelding. Bij leerlingen wil ik het niet aanrekenen, maar het ontwijken in de tekening zou ik netter vinden. |
||
Door: Vic Dhooge
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
09:14 uur
Heel vervelend hoe netjes leerlingen hier moeten omcirkelen om alles goed te hebben, ik zou wat in het correctievoorschrift staat goed tellen en als ze het achterste C-atoom ontwijken natuurlijk ook. Benieuwd hoeveel leerlingen het voorste C-atoom juist ontwijken zoals aangegeven... |
||
Door: Bert Keegstra
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
21:12 uur
Wordt met bullet 2 alle atomen bedoeld incl de H atomen, of wordt bullet 2 pas niet gescoord als een O of N teveel is geselecteerd? |
||
Door: Karin Gubbens
|
Datum:
Donderdag
27
mei
2021,
21:29 uur
De helft van mijn leerlingen ontwijkt het linker C-atoom uit de ring niet. Terwijl ik niet idee heb dat ze dat ze echt bedoelen dat het C-atoom er bij hoort, maar dat ze het echt gewoon niet door hebben dat ze hem er per ongeluk bij pakken. |
||
Door: Kooijman
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
00:14 uur
@Bert: Volgens mij wordt dat gedekt door de opmerking; "overig" is dus eigenlijk N en OH. |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
09:28 uur
@ Karin Gubbens, dat doen ook veel van mijn leerlingen. Omat het correctievoorschrift ook niet lijkt te letten op die achterliggende atomen in hun juiste antwoord reken ik dat vooralsnog goed. |
||
Door: Rembrandt de Witt
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
17:10 uur
Er is een aanvulling op het correctievoorschrift: VW-1028-a-21-1-c-A.pdf |
||
Door: Harry Schreurs
|
Datum:
Vrijdag
28
mei
2021,
21:13 uur
(Bewerkt op: 28-05-2021 22:15)
En de aanvulling dekt juist de vraag over dat achterste C-atoom. @ Ingo van 't Oor
|
||
Door: Karin Gubbens
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
13:47 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 13:48)
Ik vind de aanvulling verwarrend, omdat er staat achterliggende C-atomen staat en er is in de tekening die eerder gegeven is maar één achterliggend C-atoom. Geeft het feit dat er meervoud is gebruikt ruimte om die op die hoek linksachter niet te beoordelen? Als dat niet mag, moet er echt C-atoom staan, want er is maar dan maar één achterliggend C-atoom dat in een goed antwoord kan zitten. Die ene die aangegeven is in eerdere reactie. |
||
Door: Ingo van 't Oor
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
14:32 uur
In de kringbespreking vrijdag is dit ook genoemd, en kwamen we tot de conclusie dat het C-atoom linksachter de N (dus de meest linker) ook tot de 'achterliggende' gerekend moet worden. Dit inderdaad omdat er anders maar 1 C-atoom achterliggend zou zijn. |