vraag 04 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
9
juni
2021,
19:17 uur
Noteer hier uw vragen, antwoorden en opmerkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Monsees
|
Datum:
Dinsdag
22
juni
2021,
22:03 uur
Ik heb weer eens ruzie met het completeerpunt: Leerling doet bolletje 1, 2 en 3 goed, maar telt daarna niet kwadratisch op. 4e bolletje vervalt. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
22
juni
2021,
22:29 uur
Wat doet die leerling dan wel? v = vx + vy? Daar zou ik het completeerpunt nog wel voor willen geven (mits juiste eenheid etc.), want het niet kwadratisch optellen is al bestraft. En heel veel eenvoudiger wordt het er ook niet van. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Dinsdag
22
juni
2021,
22:40 uur
Laat maar, ik zie nu (pas) dat de leerling het gemiddelde van vx en vy neemt in plaats van de scalaire som. Dat vind ik het completeerpunt niet waard. |
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Dinsdag
22
juni
2021,
22:56 uur
Ik (en LL) had vrij lage waarden in vergelijking met de marge, met name voor Vy kwam ik zelf op Vy = 17,8 m/s en LL op 16 (buiten marge). Nog anderen die (te) laag uitkomen ? Die hoge waardes zie ik niet onstaan. |
||
Door: Gerhard van Hunnik
|
Datum:
Woensdag
23
juni
2021,
11:21 uur
ik zat ook op te lage waarden omdat ik door de kronkellijnen de sinus zie zo zeer zag ontstaan. |
||
Door: Caroline Blaas
|
Datum:
Woensdag
23
juni
2021,
16:20 uur
Ik had ook te lage uitkomst, er zit een kleine 'zwabber' in het begin.... zker bij v_y, ik vind benedenmarge te krap. |
||
Door: Schut-den Haan
|
Datum:
Woensdag
23
juni
2021,
17:26 uur
Ik had zelf ook voor vy 17,8 m/s. Ik vind de ondermarge inderdaad te krap. En de waarde uit het correctievoorschrift ongeveer de maximale waarde die je zou kunnen krijgen |
||
Door: Bosma
|
Datum:
Donderdag
24
juni
2021,
09:39 uur
Ondermarge is inderdaad te krap en bovenmarge is naar mijn inziens veel te groot. |
||
Door: Pruim
|
Datum:
Donderdag
24
juni
2021,
13:43 uur
(Bewerkt op: 24-06-2021 13:45)
Bovenmarges vx en vy en antwoord v= 30 m/s voor de snelheid in punt B is inderdaad erg hoog als al gegeven is dat de snelheid in punt A 27,8 m/s is ... Zelf beredeneerde ik dat de hoek bij punt B ca 45 graden is den dat dus vx = vy en dat deze (gezien de raaklijnen) ca 20 m/s zijn dus dat v_tot = ca 28 m/s maar dat kan niet want punt B ligt hoger dan punt A dus verwacht ik vB < vA Met een minimale waarde van de hellingen is vx = vy = 18 m/s dus vtot = SQRT (2*18^2) = 25 m/s lijkt me het beste antwoord (nog hoog) |