Vraag 22 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Maandag
25
april
2022,
22:59 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Liset Kolste
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
11:27 uur
Leerlingen rekenen de verkeerde spanning uit, vervolgens gaat het ook fout bij het omrekenen van A naar mA. Maar ze vullen wel de juiste grootheden in de formule in. Hoe beoordeel ik dat?
|
||
Door: Dekkers
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
14:57 uur
gaat waarschijnlijk over vraag 23, ik vind het ook vreemd dat omrekenen van mA naar A niet appart beoordeeld wordt. Ik heb div. antwoorden met 4,7 berekent, wel is waar met 3,3 V, dus daar telkens 2 punten voor gegevens. |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
17:14 uur
Dit moet inderdaad vraag 23 zijn. dat van die spanning is een apart punt, eerste bolletje, vind ik ook wel een apart punt waard. Jammer dat het vet drukken van een afkorting niet echt opvalt, veel van mijn leerlingen hebben daar totaal overheen gelezen. Eén zo'n valkuil in een heel examen mag wel, alleen weten we nu niet of het punt verloren gaat door slecht lezen of door het niet kunnen toepassen van spanningsdeling in een serie. Dat laatste lijkt mij de bedoeling van de vragenmaker geweest. en die mA-> A valt onder "rest van de berekening juist". Zie ik niks mis mee? |
||
Door: van Dodewaard
|
Datum:
Vrijdag
20
mei
2022,
18:11 uur
Ik heb in deze situatie 1 punt gegeven. Ik heb ook wel eens gezien dat dit soort vragen ook weleens 4 punten opleverde. Aan de andere kant mag je best van een leerling verwachten dat hij mA kan omrekenen naar A.
|