Vraag 16 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
24
april
2022,
21:59 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Saarloos
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
13:46 uur
(ook) bij deze vraag worden wel wat denkstappen van een leerling gevraagd.... of dit van een havist kan worden verwacht vraag ik mij af... |
||
Door: Arjan van Leeuwen
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
21:42 uur
Ik vind foton in deze context ook wel heel wendbaar voor havo. De beeldvormende technieken waar labda doorslaggevend is voor de resolutie, staat als niet wendbaar in de syllabus. Iemand die dan nog eens iets met elektronica heeft gedaan die begrijpt vervolgens ook niet zo goed waarom er fotonen van het tin afkomen. Ik moest het ook even goed teruglezen om de context te begrijpen. |
||
Door: Ruud Glas
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
23:43 uur
Heb een leerling die 1,47.10-17J naar eV omrekent, dan in binastabel 19B zegt dat dit overeenkomt met 10-8m oftwel 10nm. Dan met verhoudingstabel omrekent naar 1,3nm breedte. Hoeveel punten zouden jullie toekennen. Ik neig naar 3. |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Zondag
22
mei
2022,
11:35 uur
@ ruud glas Het landelijk verslag zegt alleen de derde bol. Het is een berekenvraag en je mag niet bepalen. Voor het completeerpunt is daardoor het rekenwerk te veel vereenvoudigd: Uit landelijk verslag: Golflengte redelijk geschat bijvoorbeeld met BINAS alleen 3e bol |