Vraag 25 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
24
april
2022,
22:01 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Monsees
|
Datum:
Maandag
16
mei
2022,
23:05 uur
Eén van mijn leerlingen doet (waarschijnlijk zonder te weten wat hij doet) de eerste stap goed, maar schrijft het nogal raar op: Dus Wtotaal in plaats van E en W ipv J |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Maandag
16
mei
2022,
23:11 uur
En wat te doen als een leerling vergeet om te rekenen, dus 9,94*104 J direct deelt door 9,88 Wh?
|
||
Door: Simon Kronemeijer
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
21:56 uur
De capaciteit van een accu is hier opeens een hoeveelheid energie. In vorige examens was dat altijd een hoeveelheid lading (uitgedrukt in A h, doorgaans). Binas vindt dat de eenheid van capaciteit C/V moet zijn (want dat gaat over condensatoren). Beetje verwarrend. |
||
Door: Lenders
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
23:26 uur
Ja, helemaal mee eens. Erg verwarrend. In de kleine lettertjes van de syllabus (bij eenheden) kun je na lang zoeken vinden dat de eenheid Ah en Wh allebei voor capaciteit gebruikt kunnen worden. Deze (tweevoudige) definitie moet duidelijker in de syllabus worden vermeld/uitgelegd vind ik. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Woensdag
18
mei
2022,
23:00 uur
Ik heb een leerling die de volgende berekening maakt (zonder notatie formules):
De juiste uitwerking op deze manier is:
NB: De formule editor werkt niet (free trial expired) |
||
Door: Carin Heere-Alkemade
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
10:06 uur
@Hutjes bol 1 niet: geen/rare tijd |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zondag
22
mei
2022,
21:29 uur
(Bewerkt op: 22-05-2022 21:29)
@Carin In feite maken ze maar één fout: E=P/t ipv E=P*t Dan lijkt me 2 punten toch het minimum dat zij zouden moeten krijgen. Ik neig zelfs naar 3 punten, aangezien de fout in de formule geen significante versimpeling is en alle andere stappen goed gaan. |