Vraag 27 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
24
april
2022,
22:02 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Pruim
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
11:04 uur
zie beeldmateriaal Exploding wire op Exploding Wire - Ivo Schoofs en/of Exploding Wire (tue.nl) en Bliksem van 100 m lang op festival GLOW | De Ingenieur
|
||
Door: Pruim
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
11:12 uur
Leerling zegt (op grond van figuur 2) : ''Als de druppels zover zouden komen (tot waar de mensen staan, zie de foto) dan zouden ze de hekken verder weg hebben gestaan.'' Tja, leerling heeft wel gelijk maar krijgt geen puntje, toch? Maar deze slimme autistische leerling denkt ws : bij TUE gaat men natuurlijk geen experimenten uitvoeren die gevaarlijk zijn voor het publiek... Hij geeft dus wel antwoord op de vraagstelling, maar gebruikt geen echt fysische verklaring. Er had moeten staan: Toon aan MET EEN BEREKENING ..... |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
12:14 uur
Eens, niks voor te geven. |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
10:08 uur
(Bewerkt op: 21-05-2022 10:22)
Ik kon helaas niet bij de regiobespreking zijn en vroeg mij af of er nog gesproken is over de uitspraak hieronder mbt het wel/niet verkrijgen van de 1e deelscore: De beweging van de deeltejs neemt toe. (niet benoemen snelheid) |
||
Door: Jante Salverda
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
20:09 uur
Bij onze kringbespreking vonden de collega's 'de deeltjes gaan meer bewegen als de temperatuur toeneemt' voldoende voor bol 1. Niet bindend uiteraard maar ik heb het nu wel zo nagekeken, ik merk wel of de 2e corrector het ook zo ziet. De formulering 'de beweging neemt toe' lijkt me net zoiets dus ik zou het goed rekenen. |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
22:02 uur
Helder. Ik had het zelf ook al goed gekeurd. Hooen dat de 2e corrector bij jullie zat ;) |
||
Door: Ruud Glas
|
Datum:
Zondag
22
mei
2022,
21:25 uur
Heb een leerling die de schaal bepaalt aan de hand van de draad. Vervolgens een berekening maakt hoe ver de hekken staan. Vervolgens de tijd die de druppels nodig heeft om die afstand af te leggen. Die tijd is langer dan tijd om te verdampen. Dus halen het publiek niet. Maar hierbij niet de formule s=v.t (of t=s/v) maar 1 punt geven? |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zondag
22
mei
2022,
22:08 uur
Bij de berekening van de tijd die de druppels nodig hebben heeft de leerling misschien t = s/v niet genoteerd, maar toch wel gebruikt? Hoe komt hij/zij anders aan die tijd? |