Algemeen VWO natuurkunde examen

Algemeen VWO natuurkunde examen

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zaterdag 23 april 2022, 22:50 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Gerrit Zwaan | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 19:00 uur (Bewerkt op: 19-05-2022 19:00)

Enige leerling die voor de tijd klaar was had het opgegeven. Erg lang examen.

Door: Martijn van Aken | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 19:18 uur

Bij ons zat ook iedereen tot het eind (op 1 opgever na).


Grrr en dan zie je (HAVO) Frans en hoe daar de antwoorden 80% meerkeuze en 20% beperkt open (enkele woorden) is op een kant en klaar antwoordblad. Die collega ZOU vanavond al klaar kunnen zijn met nakijken... :-(

Door: Ade Hoekstra | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 20:55 uur

Ik heb medelijden met de wat mindere leerlingen, voor hen was dit echt veel te moeilijk; Ook qua tijd, de eerste 2 vragen alleen al kosten ontzettend veel tijd. Heel veel lange rekenvragen voor heel veel punten. 

Al met al een bizarre hoeveelheid correctiewerk....

Door: Ade Hoekstra | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 20:55 uur

Ik heb medelijden met de wat mindere leerlingen, voor hen was dit echt veel te moeilijk; Ook qua tijd, de eerste 2 vragen alleen al kosten ontzettend veel tijd. Heel veel lange rekenvragen voor heel veel punten. 

Al met al een bizarre hoeveelheid correctiewerk....

Door: Carin Heere-Alkemade | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 21:34 uur

Best wat herkenbare vragen. Afleidingen die eerder in opgaven gezeten hadden. Bandgap. Lekkere beginvraag met x,t diagram.
Maar wel lang en veel lees- en bladerwerk.

Door: Saarloos | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 06:21 uur

Zelf vind ik het een leuk examen. Mijn leerlingen denken daar vast anders over... Iedereen had alle tijd nodig en er was best veel tekst.

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 10:18 uur

Flink meer jongens dan meisjes in dit examen: Rens, Dyon, Niels, Jonathan en Daniël tegenover Tess en Fem. (O jee... did I just assume their genders?!)

Door: Monsees | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 10:21 uur

Lang: eens, vrijwel iedereen zat tot het einde, zowel de reguliere leerlingen als de tijdverlengers. Wederom erg veel leeswerk, vooral in de halfgeleideropgave. 
Verder vond ik het examen nogal onevenwichtig. Veel best moeilijke vragen en veel best makkelijke vragen maar weinig er tussenin. Of de leerlingen het ook zo ervaren hebben, zal moet blijken....

Door: Monsees | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 10:36 uur

Wat betreft de collega's bij Frans: ik kijk liever naar de collega's bij geschiedenis. Daarmee vergeleken hebben wij het een stuk gemakkelijker. Je zult maar bij elke vraag een kletsverhaal van een half kantje moeten doorlezen om te kijken of er nog iets in staat dat punten oplevert......(-:

Door: Ockhorst | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 22:07 uur

Ik vond de volgorde van de vragen ongelukkig en inderdaad veel rekenwerk in het begin. Vraag 8 spant de kroon. Toen ik met 9 klaar was en op de klok keek schrok ik van de tijd. Mijn collega en ik hadden allebei 2 uur en 15 min. nodig om het zelf te maken. Dat is 30 - 45 min langer dan normaal.

Wel de helft inmiddels nagekeken en dat valt me eigenlijk mee. Zes uur over de eerste 12 examens. Ja dat is nog steeds een hoop werk maar het schiet best op. Het is goed na te kijken en te scoren dus over het CV heb ik weinig klachten.