Vraag 01 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
24
april
2022,
22:04 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Connie Versluis
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
10:22 uur
Mag de E-factor ook als percentage worden uitgedrukt? Bij atoomeconomie en rendement wordt zowel de factor als % goed gerekend. Vanwege de naam 'factor' denk ik niet, maar check het even. |
||
Door: Schaareman
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
10:27 uur
Zelfde vraag; indien een leerling de factor x100 doet... punt aftrek of niet (vanwege idd vergelijkbare mogelijke verwarring bij atoomeconomie dat beide daar mogen)
|
||
Door: Leticia Pezzi Martins Loane
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
11:20 uur
Ik reken het niet goed. Als ze Binas gebruiken om de formule op te zoeken, vinden ze daar ook geen percentage achter. |
||
Door: Connie Versluis
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
12:28 uur
@Leticia, geldt ook voor de formules van rendement en atoomeconomie in Binas, maar daar mogen ze blijkbaar wel afwijken? |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
12:30 uur
E-factor is geen percentage, dus ik reken keer 100% niet goed. |
||
Door: Daemen
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
13:08 uur
Wat wordt bij het eerste bolletje bedoeld met juist in "juiste molaire massa"? Gaat het hier om de juiste deeltjes om daarmee de juiste massa beginstoffen en product te berekenen? Zodat het tweede bolletje de verwerking van het rendement en toepassing formule E-factor is? |
||
Door: Wilke
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
13:33 uur
Eens met Daemen. Bij bol1 horen ook de coëfficiënten. |
||
Door: Tobias Schrama
|
Datum:
Dinsdag
17
mei
2022,
21:36 uur
Coëfficienten staat ook letterlijk bij eerste bolletje toch? Eerder: Als een leerling de 100% nastreeft (molmassas beginstoffen goed gedaan maar voor product alle producten gebruikt) dan zou eerste bolletje ook te scoren zijn? |
||
Door: Erwin van Ballegoij
|
Datum:
Woensdag
18
mei
2022,
13:02 uur
Als ik het antwoordmodel goed lees, gaat deelscore 1 over de molaire massa's en de coëfficienten in de reactievergelijking en gaat deelscore 2 over het verwerken van het rendement in het gewenste product en de berekening van de E-factor. |
||
Door: van Dooren
|
Datum:
Donderdag
19
mei
2022,
11:12 uur
In aansluiting op Daemen: |