Vraag 04

Vraag 04

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 24 april 2022, 22:05 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Groot Nibbelink-Mandemakers | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 10:02 uur

Als hier water ontbreekt, kan dan toch nog 1 scorepunt gescoord worden, als methanol wel in het kwadraat is genomen?

Door: Schaareman | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 10:52 uur

Is m.i. eerste bolletje, mits DMC boven en de rest onder. Er staat immers "stoffen" in algemene zin en niet DE stoffen.

Dus K = (iets van) links / (iets van) rechts = 1p en dan geheel correct = 2e punt

Door: Belgraver | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 10:53 uur

@ Groot Nibbelink-Mandemakers: ik geef dan 1 punt. Je kan beargumenteren dat het eerste bolletje is gescooord maar dat een coefficient fout is (0 ipv 1).

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 13:55 uur

Maar waarom staat Kz expliciet wel genoemd, maar Ks, Kd of Kb niet, terwijl die toch net zo fout zijn??? Of mis ik iets?

Door: Dorota Stefanowicz | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 21:05 uur

En Kc? Zo staat wel in de BINAS, niet genoemd in de correctievoorschrift. Wel goed rekenen?

Door: Tobias Schrama | Datum: Dinsdag 17 mei 2022, 22:35 uur

Ik heb een creatieve leerling met Kv maar lijkt me rond de opmerking vallen
Pk heb ik er een maar die is fout.

Mag de Q hier wel vanwege K=(Q)?

Door: Groeneweg | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 00:03 uur

Ik vraag mij af waarom niet is teruggegrepen op het oude correctievoorschijft van HAVO bij vraag om evenwichtsvoorwaarde te geven. Daarin stonden 5 fouten die gemaakt konden worden, iedere fout een punt van de maximale score af. De vijf mogelijke fouten zaten dan in

  • concentratiehaken gebruiken
  • concentraties rechts delen door de concentraties links
  • coëfficiënten worden machten
  • + teken wordt x
  • K = "breuk"

 

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 11:10 uur

@Tobias: Q mag wel, mits erbij staat K=Q. Want enkel dan wordt de qoutient de gevraagde voorwaarde.

Door: Ingo van 't Oor | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 16:39 uur

@Dorota Stefanowicz : Kc (K voor concentraties) lijkt me vakinhoudelijk helemaal correct, dus reken ik het gewoon goed volgens Algemene regel 3.3.3.

Door: Quinten Knijnenburg | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 17:19 uur

In BINAS wordt in tabel 52 Kp voor gasevenwichten gebruikt, dus die kunnen we ook nog toevoegen als vakinhoudelijk correct. Dus ik reken hem ook goed. Vreemd dat die niet in het CV staat.