Vraag 21 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
24
april
2022,
22:31 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Reinier Maasman
|
Datum:
Dinsdag
24
mei
2022,
13:17 uur
Het eerste antwoord van het CV is natuurlijk juist: "Een enzym wordt gebruikt, maar niet verbruikt". Echter, volgens figuur 1 van de eerste opgave (hexaan uit cellulose) kan worden opgemaakt dat een katalysator (enzym) wel wordt verbruikt. In figuur 1b en 1c is namelijk een "witte" katalysator minder getekend dan bij de start van het experiment. |
||
Door: Groot Nibbelink-Mandemakers
|
Datum:
Dinsdag
24
mei
2022,
19:27 uur
Poeh! Scherp opgemerkt! |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Dinsdag
24
mei
2022,
20:51 uur
Ik zou "binden met stoffen" niet goed rekenen. En wat te denken van "hebben een actief centrum". |
||
Door: Quinten Knijnenburg
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
11:39 uur
(Bewerkt op: 25-05-2022 11:39)
mijn leerlingen noemen vaak dat ze herbruikbaar zijn, dat is een gevolg van voorbeeld 1 natuurlijk; maar ook goed voor dat punt? Ik vind eigenlijk van wel. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
12:39 uur
Zou ik ook doen. |
||
Door: Muller
|
Datum:
Vrijdag
27
mei
2022,
11:03 uur
Kenmerkend voor het functioneren is zeker niet dat enzymen eiwitten zijn? |
||
Door: Marcel Sweers
|
Datum:
Vrijdag
27
mei
2022,
11:41 uur
Wel noemen dat een enzym niet verbruikt wordt, maar niet expliciet gemaakt dat het wel gebruikt wordt. Wel of geen punt? Is natuurlijk nodig dat het wel mee doet, anders is het glas van de reageerbuis ook een enzym, maar leerlingen vermelden het vaak niet. |
||
Door: Muller
|
Datum:
Vrijdag
27
mei
2022,
11:45 uur
@Marcel: zou ik wel 1 pt voor geven. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Vrijdag
27
mei
2022,
12:23 uur
@Muller : Inderdaad geen eigenschap voor de functie. @Marcel: Ik zou het goed rekenen, omdat een leerling niet impliceert dat de rest van de wereld ook een katalysator is. |
||
Door: Livia Smit
|
Datum:
Vrijdag
3
juni
2022,
13:01 uur
(Bewerkt op: 03-06-2022 19:13)
Een leerling A die schrijft - de soorten aminozuren in het enzym (in verband met polariteit) tretiare structuur
een andere leerling B die zegt: - de aminozuren waaruit het bestaat - en vorm Hoeveel punten zouden jullie nu geven?
|