Vraag 23 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zaterdag
18
juni
2022,
22:52 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Monsees
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
11:38 uur
Vraag 23 heeft mij zeer verbaasd. |
||
Door: Koen
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
13:56 uur
Ik deel deze mening helemaal. Heeft iemand dit al bij het examenloket gemeld? |
||
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
14:48 uur
Heb ik gedaan. Maar hoe meer meldingen, hoe beter. |
||
Door: Bosma
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
15:24 uur
Eens en ook een melding gemaakt. |
||
Door: Ade Hoekstra
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
19:36 uur
ik ga ookm melden; twee vd drie leerlingen maken de differentiaal wel goed, maar het interpreteren daarvan gaat verder dan wat we mogen verwachten. Dat traint mijn methode ook niet (pulsar) en na de coordinaten transformatie lijkt het wel of we het lijstje vaardigheden afgaan van de syllabus. Ben benieuwd naar de volgende verassing in tv3 |
||
Door: Bax
|
Datum:
Dinsdag
21
juni
2022,
20:53 uur
(Bewerkt op: 21-06-2022 21:07)
Ik begrijp deze discussie niet helemaal. Het is toch gewoon een machtsfunctie? Dat is een vaardigheid die in de sylabus beschreven staat. Als je in je wiskunde minder differentiëren heb, heb je een nadeel. Maar dat is wat anders dan dat je benadeeld wordt. En de gebruikte methode als argument inzetten vind ik ook niet erg steekhoudend. |
||
Door: J van de Kuil
|
Datum:
Woensdag
22
juni
2022,
17:31 uur
(Bewerkt op: 22-06-2022 17:38)
Ik vind het ook een vraag die buiten de syllabus valt. Dat differentiëren dat moeten ze nog wel kunnen maar de redenatie die vervolgens gevraagd wordt gaat veel te ver. In de syllabus moeten de lln snappen dat dy/dx iets zegt over de stijlheid van een grafiek. In de syllabus gaat het dan bovendien altijd over de waarde van de dy/dx in een bepaald punt. Deze opgave gaat echt een heel stuk verder: |
||
|
Datum:
Donderdag
23
juni
2022,
15:26 uur
Inmiddels antwoord gehad van het CvTE en -zoals te verwachten- afgewezen. Toegeven dat ze iets niet goed hebben ingeschat zullen ze niet doen, dat wisten we uit het verleden eigenlijk al. |