Algemeen VWO Scheikunde 2022-2

Algemeen VWO Scheikunde 2022-2

Door: Ad Mooldijk | Datum: Donderdag 9 juni 2022, 19:50 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 14 juni 2022, 20:33 uur

Nou, vond het wel aardig te doen. Maar volgens mij veel vragen waar leerlingen gewoon geen idee gaan hebben....en dat voor een hoop punten. 

Lekker begin (dacht dat gekoppelde vragen niet meer bestonden...gaan we weer). Maar ook spijtig dat daarna die S8 genoemd wordt. Als leerling vervliegt zo wel je zekere gevoel van vraag 1 en 2...

Miste RedOx. En Groene Chemie. 

Veel vragen die puzzelen met reactievergelijking en stoffenkennis. Weet niet of ik dat goed of minder vind. Die vraag over dat blokschema...dat gaat weer wat worden met nakijken...En wat een ding bij die grafiek..

EPDM vond ik leuk. Ben nu een stuk over productie en gebruik aan het lezen, want ik was echt nieuwsgierig geworden over hoe naar de thermoharder....

Ook dat voedsellijnm is niet hoogdravend. Behalve dan die vraag over de 2%....paniek en AAAAHHHH. En er zijn echt veel meer oplossingen dat geschetst in het CV. 

 

 

  

Door: Beens | Datum: Dinsdag 14 juni 2022, 22:30 uur

Persoonlijk vond ik dit examen een stuk pittiger dan de 1e ronde. Ik ben benieuwd wat mijn kandidaat ervan heeft gemaakt. Zelf had ik bij een paar vragen wat wordt er nu gevraagd.

 

Arend

Door: Schaareman | Datum: Woensdag 15 juni 2022, 11:22 uur

M.i. was de verdeling wat minder evenredig dan in het eerste tijdvak. Veel 2 puntsvragen, relatief makkelijk, maar daartegenover veel veelpunts (4 of 5) gestapelde berekeningsvragen, waarbij diverse rekenstappen (molberekening, energieberekening etc.) op elkaar gestapeld werden. Ik ben heel blij dat de 5punts vraag NIET in het eerste tijdvak werd gevraagd, het cv geeft 2 opties maar er zijn er veeeel meer, en zie dan de bolletjes nog maar eens te volgen....

Wel weer stapelvragen (1 en 2!!!)

Door: Ad Mooldijk | Datum: Donderdag 16 juni 2022, 23:01 uur

Het verslag van de landelijke bespreking van het examen staat op de webstie