Vraag 10

Vraag 10

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 12 juni 2022, 20:53 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Wouter den Boer | Datum: Dinsdag 14 juni 2022, 20:46 uur

O jee, dit is mij daar een vraag. Hoeveel zijn er hiet tijdens het lezen al afgehaakt?  Vooral die maolariteit...En ik hoop maar dat ze die gestelde fractie doorhebben. Staat maar beperkt uitgelegd en ik ben bang dat ze niet geheel doorzien wat het voorstelt. Denk dat een uitleg over wat nou de teller voorstelt en wat nou de noemer voorstelt de vraag begrijpelijker had gemaakt. 

Daarbij...is de meetwaarde t=0 twee significante cijfers? Bijzonder.

Door: Kooijman | Datum: Woensdag 15 juni 2022, 08:54 uur

Volgens mij haal je bij t=0 nauwelijks 1 significant cijfer... bij t=0 (dus -0,5<t< 0,5) zou een resultaat van 1,00 (?) > f > 0,80 moeten horen...

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 15 juni 2022, 11:33 uur

Ik begrijp je respons. Vind eht wel erg grof, maar leuk gedacht. 

Ik bedoelde de waarde t=0h. Want ook de tijd is een meetwaarde...die is toch 1 cijfer significant? Anders had het wel t=0,0h geweest. Leuk zoals we beiden een probleem zien in de significantie bij deze.

Door: Gertien Smits | Datum: Woensdag 15 juni 2022, 12:09 uur

Onmogelijk nakijken ook met het antwoordmodel, als de leerling niet van massa-ppm naar molariteit gaat, en dan ook nog worstelt met het verschil in de twee meetmomenten.