Vraag 04

Vraag 04

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 30 april 2023, 21:52 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 12 mei 2023, 11:01 uur

"Aan de hand van deze halfreactie"...wat wordt er verlangd?  Moet de halfreactie gegeven worden en dan een uitleg? Is het noemen van deeltjes in de halfreactie al genoeg? Waarom zit hier die verwijzing naar de halfreactie zo expliciet in? En waarom de verwijzing naar de tabel? Leg uit zou afdoende en minder verwarrend zijn.

 

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Zaterdag 13 mei 2023, 18:28 uur

Dus als wordt beweerd dat waterstof elektronen opneemt en dus een oxidator is en dan de conclusie wordt getrokken dat je een reductor nodig hebt, dan is dat laatste neem ik aan een consequente conclusie en dus 1 pt waard?

Door: Steinvoort | Datum: Zaterdag 13 mei 2023, 18:53 uur

Yes!

Door: Myrthe Doeve | Datum: Zondag 14 mei 2023, 11:30 uur

Goedemorgen, 

Als een leerling een antwoord geeft als 'er is een oxidator nodig, want bij de omzetting worden er elektronen afgestaan.' heb ik nu 1 punt gegeven omdat er niets wordt gezegd over welke omzetting het dan is. Ben ik dan te streng of doen jullie dit ook zo?

Dank je!

Door: Jeannet Brouwer | Datum: Zondag 14 mei 2023, 12:42 uur

Ik heb wel 2 punten geven, maar bij herlezen van het CV zie ik dat de waterstof wel expliciet wordt genoemd. Vind het wel streng: ik wacht de kringbespreking nog even af.

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 15 mei 2023, 10:36 uur

Ik zou er ook twee geven, want Waterstof staat al in de vraag. Dus waarom nogmaals benoemen?