Vraag 07

Vraag 07

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 30 april 2023, 21:53 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Wouter den Boer | Datum: Vrijdag 12 mei 2023, 11:10 uur

"Procesniveau". Dat is voor mij echt een heeeeel wijds begrip. Daarbij voelt deze vraag er als aan de haren bijgesleurd. Alsof we ineens geen vraag meer kunnen stellen over Eutrofie.  

Door: van de Nieuwenhuijzen | Datum: Zaterdag 13 mei 2023, 18:38 uur

Het antwoord "Een batchproces is niet continu en een continuproces wel" is feitelijk correct maar is dit genoeg voor het punt?

Door: Steinvoort | Datum: Zaterdag 13 mei 2023, 18:57 uur

Zou ik persoonlijk te mager vinden. Puur herhaling van al gegeven begrippen.

Door: Inge Roos | Datum: Zondag 14 mei 2023, 12:10 uur

"Een batchproces moet je steeds opnieuw opstarten", zou ik wel geneigd zijn goed te rekenen, omdat hier een wezenlijk verschil in handelen wordt gegeven tussen beide processen.

Door: Leticia Pezzi Martins Loane | Datum: Zondag 14 mei 2023, 20:49 uur

Ben ik nu de enige die de voorbeeldantwoorden 2 ,3 en 4 niet goed wil rekenen? Ze zijn gewoon fout.

Het doet pijn in mijn chemical engineer hartje om ze goed te rekenen.

Door: Steinvoort | Datum: Zondag 14 mei 2023, 22:59 uur

Dat kun je altijd aangeven bij het CvtE, maar om leerlingen landelijk eerlijk te beoordelen niet op houtje antwoorden die volgens cv juist zijn, onjuist gaan rekenen. :)

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 15 mei 2023, 11:15 uur

@Leticia...ik vind zelfs geen van de vier voorbeelden geheel correct. Daarbij wordt er geen verschil gemaakt tussen product en gewenst product.

Eigenlijk is enkel de opmerking correct. 

Door: de Goede-Aarts | Datum: Maandag 15 mei 2023, 14:26 uur

Ik heb wel 1p gegeven voor een continuproces gaat continu door en een batchproces niet. Idd wel mager, maar ik kan niet goed verdedigen waarom het onjuist is (en er persé iets over aan en uitzetten bij zou moeten zoals bij laatste voorbeeld van goed antwoord). @vandenieuwenhuijzen