Vraag 31

Vraag 31

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 30 april 2023, 21:59 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Wouter den Boer | Datum: Maandag 15 mei 2023, 19:23 uur

Ik begrijp niet waarom nergens in het CV wordt gesproken over het apolaire gedeelte ten opzichte van de O en N...want dat is maar klein. 

 

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Woensdag 17 mei 2023, 17:05 uur (Bewerkt op: 17-05-2023 17:05)

In het correctievoorschrift staat:

  • MDEA(-moleculen) bevat(ten) OH (-groepen)/hydroxylgroep(en)

 

Moet wat tussen haakjes staat wel meegenomen worden in de beoordeling? Blijkbaar wel volgens de examenbespreking wel (OH-moleculen en OH-atomen is incorrect), maar zo heb ik het niet nagekeken. Ik neem aan dat O-H atoombindingen wel mag.

 

Door: François Bakker | Datum: Woensdag 17 mei 2023, 19:44 uur

Ik ben het inhoudelijk helemaal eens met wat er in de examenbespreking is gezegd.Ik heb er bij mijn leerlingen steeds op gehamerd om het over OH-groepen te hebben.Ik vind het jammer dat in het correctievoorschrift groepen tussen haakjes staat. Ik heb nu een leerling die schrijft dat er  OH-gedeeltes zijn. Volgens het correctievoorschrift moet ik dit goedkeuren.

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 13:39 uur

@François, ik heb het er bij mijn leerlingen ook redelijk goed "uitgeslagen" ;-) Er zijn 3 leerlingen die nog steeds volharden in OH-atomen. Even leek het erop omdat er (groepen) stond, dat ik dit niet hoefde aan te rekenen, maar volgens de examenbespreking blijkbaar toch.