Vraag 06

Vraag 06

Door: Ad Mooldijk | Datum: Vrijdag 14 april 2023, 16:55 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Vermeulen | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 11:50 uur (Bewerkt op: 18-05-2023 11:50)

Een leerling tekent de veiligheidsthermostaat in de tak van het verwarmingselement (rechts), maar nog vóór (onder) de aftakking van het lampje. Het lampje wordt dan dus ook uitgeschakeld, maar de vraag zegt daar niets over.
Werkt comform de vraagstelling, dus lijkt mij OK. Eens ?

Door: Boamfa-Ivan | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 12:27 uur

In de tekst stat "als de veiligheidsthermostaat het verwarmingselement uitschakelt, blijft het lampje branden"

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 12:56 uur

@Vermeulen: dat is dus niet de tak van het verwarmingselement.

Door: Vermeulen | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 15:08 uur

Dank, ik meende dat ik het gehoord had, maar lezen is blijkbaar niet mij forte...

Door: Christiaan Kauffmann | Datum: Zondag 21 mei 2023, 21:57 uur

Ik vraag me af of dit apparaat wel verkocht mag worden. De veiligheidsthermostaat schakelt het verwarmingselement wel uit, maar als daarna de temperatuur daalt, gaat het verwarmingselement weer aan. 
In plaats van een veiligheidsthermostaat zou er een zekering gebruikt moeten worden. En dan moet eerst de oorzaak van het probleem verholpen worden voordat het apparaat weer in gebruik wordt genomen.

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Maandag 22 mei 2023, 08:49 uur

Bestaan er zekeringen die reageren op temperatuur in plaats van op stroomsterkte? (OK, een smeltzekering, maar tegen de tijd dat die doorsmelt is je probleem al flink uit hand gelopen :)

Door: Russeler | Datum: Maandag 22 mei 2023, 19:38 uur

Thermozekering