Vraag 06 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Vrijdag
14
april
2023,
17:28 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Toussaint
|
Datum:
Zondag
28
mei
2023,
15:23 uur
(Bewerkt op: 28-05-2023 16:15)
Een leerling tekent een driehoek van (0,25) naar (9,0), schrijft op S = oppervlak onder de driehoek, en bepaalt daarna correct het oppervlak onder die driekhoek, in de juiste significantie. 1e punt is duidelijk behaald. 3e punt niet. Maar wat is een 'correcte methode om de oppervlakte te bepalen'? Als ik het tweede punt niet geef, omdat ze beter hokjes had kunnen tellen, mag het 3e punt misschien weer wel, omdat ze het oppervlak onder de driehoek juist heeft bepaald en genoteerd... Iemand advies? edit: de opmerking 'geen punten als uitgegaan wordt van vbegin is hier misschien van toepassing, alleen hoort die bij methode II... |