Vraag 09 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Vrijdag
14
april
2023,
17:29 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Huub Franzel
|
Datum:
Zaterdag
27
mei
2023,
10:13 uur
2e + 3e bolletje: als er geen inzicht is, kan er dan nog wel consequentie conclusie getrokken worden? Dus een antwoord waarbij iets heel vreemds c.q. niet relevants wordt opgeschreven maar de conclusie is dat de remkracht dus groter wordt, is dat nog een punt waard? Die 2 punten zijn volgens mij voor hetzelfde inzicht. |
||
Door: Huub Franzel
|
Datum:
Zaterdag
27
mei
2023,
10:20 uur
(Bewerkt op: 27-05-2023 10:21)
- |
||
Door: Carin Heere-Alkemade
|
Datum:
Dinsdag
30
mei
2023,
11:06 uur
Ik vraag mij dit ook af. Heb helaas lln die niet de Frem optellen maar een parallellogram van de hele kabels (die langer worden). Dus wordt de Frem groter... |
||
Door: Jante Salverda
|
Datum:
Dinsdag
30
mei
2023,
11:16 uur
Ik denk dat dit punt gegeven kan worden als het argument natuurkundig wel correct is maar niet voor deze situatie. (wat dus wordt afgestraft bij bol 2). In het voorbeeld wat Carin beschrijft geef ik dus wel het 3e punt, want die spankrachten hadden zo groot kunnen zijn en dan was Frem inderdaad groter geweest. Ik heb ook veel leerlingen die Fres in situatie II niet samenstellen maar wel iets opschrijven als 'de spankracht wordt groter want het is verder uitgerekt dus de remkracht wordt dan ook groter'. Ik geef dan ook het 3e punt. |