Vraag 10 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Vrijdag
14
april
2023,
17:29 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Vorselman
|
Datum:
Vrijdag
26
mei
2023,
14:01 uur
Ik heb een leerling die netjes de relatieve rek uitrekent en zegt 6,67*10^-4 is minder dan 10%. Voor de vergelijking van de relatieve rek met het percentage is het volgens mij niet nodig om het een om te rekenen naar het andere. Je ziet direct al dat dit veel minder is, toch? Wat vinden jullie? |
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Vrijdag
26
mei
2023,
15:05 uur
Het probleem is het completeerpunt. Je moet een vergelijking maken met de 10%. Wat jouw leerling antwoord is wel een lager getal maar geen percentage. Als dat vergeleken is krijg je wel het goede antwoord maar het is niet perse goed gegaan. Volgens mij kun je het 4e punt dus niet geven. Het had mooier geweest als ze het hadden laten vergelijken met 0,1 %. Dan had dit beter getoetst kunnen worden. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Vrijdag
26
mei
2023,
17:12 uur
Tja, ik zou het er op wagen.. wat er staat klopt gewoon. Je mag hier impliciet van het antwoord uitgaan (ook al vergelijkt de leerlingen misschien het getal 0,00067... met de 10. |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Woensdag
31
mei
2023,
11:03 uur
Notulen landelijke vergadering: bol 4 in dit geval niet gescoord (er moeten twee percentages vergeleken worden) |