VMBO-TL examen 2023-1 nask1 Algemeen

VMBO-TL examen 2023-1 nask1 Algemeen

Door: Ad Mooldijk | Datum: Donderdag 27 april 2023, 22:03 uur

Plaats hier uw vraag, opmerking of antwoord.

Antwoord:

Door: van de Velde | Datum: Zondag 14 mei 2023, 15:03 uur

Ik vond het een "gewoon" examen, wel opvallend veel omrekenwerk maar wie dar na twee jaar van mij les gehad te hebben punten op inlevert heeft dat aan zichzelf te wijten. 

Ik kijk horizontaal na, en heb voor mijn gevoel zeer vaak binnensmonds zitten foeteren van "hoe kun je in vredesnaam zo'n punt laten liggen" Bij sommige leerlingen voor mijn gevoel echt héél vaak. Maar ook die hebben nog minstens 39 punten. 

Met een gemiddelde score (voorlopig) van 50,5 vind ik dat mijn club het netjes gedaan heeft. Een stuk beter dan hun SE's ook, als je een N-term van 1 ernaast legt. 

Door: Homme de Jong | Datum: Woensdag 17 mei 2023, 09:49 uur

Als ik de topics bij de vragen zie dan, kom ik tot de conclusie dat het een redelijk evenwichtig examen is. Ik kom geen bizar moeilijke vragen tegen, mooie spreiding over de onderwerpen. N-term 0,8?

Door: Homme de Jong | Datum: Woensdag 17 mei 2023, 09:59 uur

De link naar het verslag van de landelijke examenbespreking verwijst naar de aanvulling op het examenvoorschrift, kan dit aangepast worden?

Door: Inge Engels | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 13:12 uur

Ik ben bezig met de 2e correctie. Er is een leerling die 1 vraag midden in het examen met potlood heeft gemaakt.

Hierover staat niets in de correctievoorschrift.

Ministerie zegt hierover dat het de school zelf is die dit in het school examen reglement moet regelen.

vraag ik dus het reglement van de betreffende school op? Hoe gaan jullie hier mee om?

Door: van de Velde | Datum: Donderdag 18 mei 2023, 13:32 uur

los van de formaliteit, waar ik eerlijk gezegd geen atnwoord op heb:

1) komt de met potlood gemaaktde vraag direct na een tekenvraag van de uitwerkbijlage? Grafiekje, krachtontbinding? 

2 is de met potlood gemaakte vraag te herkennen als geschreven door de kandidaat zelf? 

Door: Inge Engels | Datum: Vrijdag 19 mei 2023, 21:17 uur

dank je

Door: Jeroen Nijland | Datum: Woensdag 14 juni 2023, 09:11 uur

Nu de N-term bekend is valt het me valt het me van het cvte toch een beetje tegen dat er geen communicatie uit is gegaan rondom vraag 28. In de syllabus staat niks over het weten welke materialen magnetisch zijn en welke niet. Ik had hierbij toch gehoopt op het neutraliseren van de vraag, het volledig schrappen van de vraag of een redenatie over waarom er wordt gekozen voor het niet handelen bij deze vraag. Ik ben benieuwd wat jullie als vakdocenten hiervan vinden?

Door: Christina Jonge | Datum: Donderdag 22 juni 2023, 16:41 uur

Vind ik inderdaad ook bijzonder.

En ook in het examen in het tweede tijdvak staat een dergelijke vraag....