Vraag 12 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Donderdag
27
april
2023,
22:07 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Bax
|
Datum:
Vrijdag
12
mei
2023,
22:38 uur
'E = P x t = 120 MJ ' Beide bolletjes? De berekening ontbreekt - maar: impliciet? |
||
Door: Tel
|
Datum:
Vrijdag
12
mei
2023,
22:41 uur
beide bolletjes |
||
Door: van Dodewaard
|
Datum:
Vrijdag
12
mei
2023,
23:13 uur
Ik zou er 1 punt voor geven. De gevraagde berekening staat er ten slotte niet. |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
09:26 uur
Ik vind dit een vage. Waarom verzinnen leerlingen toch steeds weer van die twijfelachige stunts? Mijn mening: Kandidaat laat zien dat hij de juiste formule heeft geselecteerd. Formulepunt dus wel. De vraag is duidelijk "bereken" en dan noteer je je berekening. Expliciet. Dat punt dus niet. Ik neem trouwens aan dat jullie net als ik dit soort dingen in proefwerken ook duidelijk negatief belonen? |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
14:30 uur
(Bewerkt op: 13-05-2023 14:35)
andere kwestie:
leerling gebruikt W= P x t berekent dus formeel de geleverde arbeid. mag ik arbeid ook interpreteren als "lucht in beweging gebracht" of zou ik alleen dat treintje moeten bekijken? want in dat eerste geval is de arbeid gelijk aan de omgezette energie |
||
Door: Lisa Speijer
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
20:52 uur
(Bewerkt op: 13-05-2023 20:52)
Hier zou ik maar 1 punt toekennen. Het punt voor de formule. Heel duidelijk geen berekening bijgezet. Zonde, omdat dat toch een algeheel bekende regel is in de natuurkunde. |
||
Door: Alferink
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
12:01 uur
Mag de leerling het ook noteren in kWh? E= 2500 x 0.00133= 33.3 kWh |
||
Door: Homme de Jong
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
12:29 uur
Natuurkundig juist, dus ja. 3.3 indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel; |