Vraag 25 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Donderdag
27
april
2023,
22:28 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Kalter
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
13:01 uur
(Bewerkt op: 13-05-2023 13:59)
Wat te doen bij leerling trillingstijd met verkeerde eenheid noteert (2,25s) (-1pt), niet omrekent, want dan niet nodig...(-1pt) en dus verkeerde berekening maakt (-1pt) |
||
Door: Bax
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
13:08 uur
Dat heb ik ook zo gedaan: 3e en 4e bolletje zijn te scoren ondanks een niet-omgerekende en fout afgelezen of berekende trillingstijd |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
13:08 uur
(Bewerkt op: 13-05-2023 13:09)
om te beginnen staan bij dat eerste bolletje de eenheden tussen haakjes. Gebruik van T = 2,2 -2,3 in wat voor eenheid ook geeft dus wel bolletje 1. er wordt niet omgerekend, tweede bolletje niet formulepunt kan ik van hieruit niet beoordelen en komt die dan uit op 0,444 Hz of binnen gelijkaardige marges als aangegeven, dan is ook de rest van de berekening juist.
|
||
Door: Kalter
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
14:01 uur
@van de veld. Dat betekent dus drie punten. Want 1e wel, 2e niet en 3e en 4e juiste consequentie. Dank. |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
14:04 uur
volgens mij wel ja. Mijn conclusie is toch juist dat ALS hij correct had omgerekend alles goed geweest zou zijn? |
||
Door: Lisa Speijer
|
Datum:
Zaterdag
13
mei
2023,
20:58 uur
Mij lijkt dit ook 3 punten. inderdaad omdat de eenheid tussen haakjes staat bij punt 1. |
||
Door: Alferink
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
11:09 uur
veel leerlingen schrijven bij de formule f=1/t (kleine t ipv T) wel of niet aanrekenen? |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
16:51 uur
Correctievoorschriften zeggen daar niks van. Dat soort notatieformaliteiten kost wel wat op mijn eigen toetsen, dan gaat er bij mogelijke twijfel al een streeje door. 0,1 op 10 inleveren. Dat is dan uit formatieve overwegingen. Maar een vol scorepunt inpikken op een 100% summatieve toets vind ik te veel. Toch zeker als je in overweging neemt dat de leerling niet eens de volledige formule hòeft te noteren. Sterker, de luie leerling komt weg met één formuleletter, of mag, als hij liever niet opzoekt, zelfs het woord noteren Dàt zou van mij dan wel weer wat strakker mogen. De echte sloddervossen op dit gebied snijden zich toch al vaak in de vingers door een verkeerde formulekeuze ergens in een examen, denk aan een vaker voorkomend geval als verwisseling van F= mxa of p=F/A .
Kortom, pas artikel 5 toe:
|