Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Paul Stoop
|
Datum:
Donderdag
18
mei
2017,
00:01 uur
Tuurlijk, als de wiskunde klopt, kan je dat niet fout rekenen. |
||
Door: Dorsman
|
Datum:
Donderdag
18
mei
2017,
19:27 uur
Ik blijf ongelukkig met het gebruik van vermogen om met F*v de kracht af te leiden. Bij snelheid van de lucht tov grond (expliciet ter sprake in de som) vind je dan een andere Fw,lucht maar de hoek van Flucht ten opzichte van de verticaal moet hetzelfde blijven, bij gelijke vliegsnelheid in de lucht zouden Fw en Fl niet moeten veranderen. ?? Hoe kan dat? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Vrijdag
19
mei
2017,
21:42 uur
Ik snap het nut van de opmerking niet. Als je het vermogen in pk als kracht gebruikt, mis je natuurlijk het 3e bolletje, maar ook het 2e, en je hebt de opgave zo substantieel vereenvoudigd dat je het 5e bolletje ook mist. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Vrijdag
19
mei
2017,
22:44 uur
Ik zit ook al een tijd op de opmerking te kouwen. Ik ben het er niet mee eens, maar kan niks beters verzinnen dus zal dat vierde punt er maar bij zetten..... |
||
Door: Hermans
|
Datum:
Woensdag
31
mei
2017,
10:33 uur
Ik ben tweede corrector van iemand die aan aantal keer een punt toekent bij het vierde bolletje wanneer de derde stap niet gezet wordt. vb: Flucht wordt berekend (foutief: soms met iets van F = m*a) en vervolgens wordt de hoek berekend met cos(alfa) = Fz/Flucht Het punt wordt dus toegekend omdat de leerling een (correcte) formule opschrijft met twee van de getekende krachten. Te kort door de bocht, toch? |
||
Door: Koole
|
Datum:
Woensdag
31
mei
2017,
13:16 uur
@Hermans Toont zo'n leerling ook het inzicht dat Flift=Fz? Zo ja, dan kan cos alfa=Fz/Flucht worden gezien als een vakinhoudelijk juist alternatief voor bol 4 dat kan leiden tot een juist antwoord op de vraag en kan bol 4 mijns inziens wel worden toegekend. Of er sprake is van een substantiële vereenvoudiging van de berekening zodat bol 5 niet wordt toegekend, moet blijken uit de gehele uitwerking. |
||
Door: Hermans
|
Datum:
Woensdag
31
mei
2017,
15:17 uur
Mijn probleem is eerder dat een leerling die het goed doet en cos gebruikt ook pythagoras nodig heeft voor dit bolletje. |