Vraag 11

Vraag 11

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zondag 14 mei 2017, 21:07 uur

Plaats uw reactie

Antwoord:

Door: Pielage | Datum: Woensdag 17 mei 2017, 19:14 uur

Een leerling van mij heeft de temperatuur bepaald uit het Hertzsprung-Russel diagram uit BINAS. Het is natuurlijk een bepaling en geen berekening, zoals de opgave vereiste. Maar zou je evengoed het completeer-punt kunnen toewijzen (het lijkt me geen significante vereenvoudiging t.o.v. de wet van Wien toepassen)? Of verspeelt ze de punten omdat ze zich niet aan de opdracht hield (bereken i.p.v. bepaal)?

Door: Sitters | Datum: Donderdag 18 mei 2017, 05:01 uur

Dat laatste zou mijn redenatie zijn.  Leerlingen behoren te weten dat ze bij 'bereken' vragen geen figuren mogen uitlezen.

Door: Garmt de Vries-Uiterweerd | Datum: Donderdag 18 mei 2017, 06:16 uur

Volgens het verslag van de examenbespreking moet een aanpak via HR goed worden gerekend.

Door: van Norel | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 22:19 uur

Mag ik je wijzen op NB1, pagina 3 van het CV? Die uitspraak hadden ze daar niet neer mogen/moeten zetten.

Door: Monsees | Datum: Zaterdag 20 mei 2017, 22:52 uur

Is er sprake van afwijken of is er sprake van een antwoord(methode) die niet in het CV voorkomt (Algemene regel 3.3)?

Door: van Norel | Datum: Zondag 21 mei 2017, 07:57 uur

Zou de uitwerking via het diagram erin moeten staan dan? Het is een berekening en niet een bepaling. Dus volgens mij afwijking van het C.V.