Vraag 18 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
17
mei
2017,
21:25 uur
Plaats hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: de Kruif
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
09:46 uur
Ineens wordt er gesproken over "het ontwikkelen". Voor leerlingen een begrip uit de oudheid dat niet wordt uitgelegd. Bepaalde leerlingen lezen dit als het ontwikkelen/ontwerpen van chip of procédé en komen met onzin in/naast het antwoord. Dat reken ik natuurlijk niet goed, maar ik vind het wel heel slordig taalgebruik in het examen, terwijl van leerlingen erg veel verwacht wordt op het gebied van netjes formuleren. |
||
Door: Hemelsoet
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
12:14 uur
Zie ik iets over het hoofd? De enige keer dat ik ontwikkelen zie staan, is na vraag 19, dus gaat dit wel over 18? |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
14:14 uur
Je hebt helemaal gelijk, hoort bij 19. |
||
Door: Kim Hogeboom
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
17:07 uur
Is het noodzakelijk dat een leerlingen bij het tweede bolletje het begrip hydratie of de ion-dipool interactie benoemd? Als een leerling het begrip hydratatie goed uitlegd, maar benoemt het woord hydratatie niet, mag je het punt voor het twee bolletje dan toe kennen? |
||
Door: Habets
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
20:34 uur
Ik zou een correcte omschrijving van hydratatie goedkeuren (iets over een mantel van/omrinigng door watermoleculen of een vergelijking met het oplossen van een zout). Er moet m.i. dan ook uit de omschrijving duidelijk blijken dat de leerling doorheeft dat het iets anders dan waterstofbruggen betreft, aangezien dat toch echt iets anders is. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
22:13 uur
Ik ook. Wel erg letten op de micro-woorden. |