Vraag 21 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
17
mei
2017,
21:26 uur
Plaats hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Hurenkamp
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
14:41 uur
Diverse van mijn leerlingen pakken helaas Glutamine, en maken daar een correcte mono-ester van. óf |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2017,
14:53 uur
Ik vind wel wat te zeggen voor het wel toekennen van het tweede bolletje. 1 ipv 2 identieke esterbindingen tekenen lijkt me geen vereenvoudiging van de vraag. |
||
Door: Habets
|
Datum:
Zondag
21
mei
2017,
13:09 uur
Indien 1 onthoudt bolletje 2: het gaat immers om een di-ester, dus als er een mono-ester wordt getekend, heb je niet de estergroepen die voor bolletje 2 nodig zijn Indien 2 onthoudt bolletje 1: je hebt wel een di-ester, maar een geen butaan-1-ol gebruikt. Ik zou bij gebruik van glutamine 0 punten toekennen: je hebt dan bolletje 1 niet (verkeerde structuur) en omdat er maar 1 esterbinding in het molecuul zit heb je ook het 2e bolletje niet. Om in te gaan op de vorige poster: één ester is wel degelijk een versimpeling van de vraag. Ze doen dan niets met de term di-ester en dat is toch wel belangrijk. De vorming van een ester zit ook al een beetje in bolletje 1: glutaminezuur dat heeft gereageerd (=vorming ester) met 2 butaan-1-ol. |
||
Door: Beens
|
Datum:
Woensdag
24
mei
2017,
16:37 uur
Gisteren op de Kring bespreking Groningen is aangegeven dat het 1 pnt oplevert. Bolletje 1 niet (glutamine) en bolletje 2 wel estergroep. |
||
Door: Rembrandt de Witt
|
Datum:
Woensdag
24
mei
2017,
16:57 uur
Op de kringbespreking in Nijmegen is aangegeven dat één estergroep geen punten oplevert. Mooi discussiepunt met de 2e corrector (en dus weer een waardeloos antwoordmodel!). |
||
Door: Loes Vermeij
|
Datum:
Donderdag
25
mei
2017,
08:00 uur
Ik had hier zelf ook overheen gelezen maar is dat niet indien 1? |
||
Door: Patrick van Kempen
|
Datum:
Donderdag
25
mei
2017,
22:01 uur
Als mono-ester van glutaminezuur 1 punt oplevert kan aan glutamine met 1 estergroep ook 1 punt toegekend worden lijkt mij |