Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Erwin van Ballegoij
|
Datum:
Zondag
21
mei
2017,
22:17 uur
(Bewerkt op: 21-05-2017 22:18)
Ik heb dat niet gedaan. Lijkt me in strijd metr het antwoordmodel. Even afwachten wat daar dinsdag over gezegd gaat worden. |
||
Door: Habets
|
Datum:
Zondag
21
mei
2017,
22:49 uur
Ja, dat leek mij ook. Maar vervolgens kon ik eigenlijk geen enkel bolletje van het antwoordmodel toekennen:
Maximaal 1 punt voor een leerling die wel duidelijk laat zien dat ze weet wat ze met de getallen aan moet vind ik wat heftig. Het bolletjesmodel gaat er van uit dat beide berekeningen parallel aan elkaar gedaan worden (alle molmassa's berekenen, dan van beide uitrekenen hoeveel mol er ontstaat, dan beide omrekenen naar massa), maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Daarom neig ik naar 2 punten. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Maandag
22
mei
2017,
11:45 uur
Mee eens, maar het correctiemodel duwt deze naar 1p. |
||
Door: Maas
|
Datum:
Dinsdag
23
mei
2017,
13:44 uur
Ik heb er geen moeite mee dat rekenen met selectiviteit niet in syllabus staat. Immers je mag ook wel wat academisch vermogen van een vwo-er verwachten. Ze hebben leren rekenen met rendementen en eigenlijk ook met percentages al vanaf brugklas. wat me wel stoorde was dat alle percentageberekeningen in 1 bolletje gestopt waren. liever een 4 punts vraag waarbij 1 bolletje voor percentageberekeningen NMP en 1 bolletje voor percentageberekeningen NVP. Habets: dit heb ik ook gezien. heel unfair want veel leerlingen waren nog niet klaar met de vraag waardoor bolletje 1+3 dus verloren terwijl heel erg veel wel goed gedaan. |
||
Door: Robin Sprinkhuizen
|
Datum:
Dinsdag
23
mei
2017,
15:52 uur
Significantie met percentages is een beetje gemeen, zeker als laatste vraag. De 50%/100-50% en 90/92% levert de 2 cijfers significant op en niet de overige meetwaarden bij de molberekeningen. Op dit moment nog gewoon -1 voor viercijferige antwoorden, maar wellicht komt er nog een errata (significantie bij deze vraag niet beoordelen)
|
||
Door: Al Dweib
|
Datum:
Zaterdag
27
mei
2017,
20:35 uur
Het CV is heel raar, ik heb leerlingen die NMP foutloos rekenen en 0p verdienen. De vraag kost veel tijd om te maken door herhaling van dezelfde gemakkelijke stappen. Ik denk dat de meeste fouten hier zijn gemaakt door geprek aan tijd. |