Vraag 14

Vraag 14

Door: Ad Mooldijk | Datum: Maandag 22 april 2024, 14:57 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Bax | Datum: Zondag 26 mei 2024, 09:37 uur

Kost het 1e bolletje ook het 3e? Het niet toepassen van Pythagoras versimpelt de vraag aanzienlijk - aan de andere kant wil ik de leerlingen ook niet dubbel straffen.

Door: Tom Sommers | Datum: Zondag 26 mei 2024, 10:26 uur

Het derde bolletje is een completeerpunt voor de eerste berekening (en de tweede berekening). Ik denk dat het niet gebruiken van de stelling van pythagoras de opgave dusdanig versimpelt dat dat scorepunt inderdaad vervalt. 

Door: Gilbert Carmelia | Datum: Zondag 26 mei 2024, 14:41 uur

Kandidaat gebruikt SOSCASTOA. Op welke wijze wordt de vraag 'versimpeld' ? Het lijkt mij een correcte wijze om de vraag te beantwoorden. Onnodig om een leerling te straffen voor het kiezen van een correcte oplosmethode lijkt mij.

Door: Tom Sommers | Datum: Zondag 26 mei 2024, 16:17 uur (Bewerkt op: 26-05-2024 16:18)

Een oplossing met sos, cas toa is inderdaad ook correct. daarbij geldt de regel dat een ander fysisch correct antwoord dat niet in het correctievoorschrift staat goed geteld wordt.

Ik bedoelde bijvoorbeeld leerlingen die de fout maken om voor s één van de twee afstanden in te vullen, de afstanden maar gewoon bij elkaar optellen of de oppervlakte van de driehoek uitrekenen.