Vraag 14

Vraag 14

Door: Ad Mooldijk | Datum: Maandag 22 april 2024, 21:38 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 11:23 uur

Hoe om  te gaan met leerling die een meetpunt tekent voor 100 m "verbeterd" naar een punt op de doorgetrokken lijn?. Nu gekozen voor niet aanrekenen omdat in CV ruimte wordt geboden voor één fout meetpunt.

Door: Lisa Speijer | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 13:34 uur

aan de hand van opmerking 3 en 4 mag je dit goed rekenen. 

Door: van de Velde | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 14:25 uur

bolletje 3: Ik vraag mij af hoe ik een vloeiende lijn zou moeten tekenen mèt meetpunt (100,70) : kronkels vallen toch niet onder het begrip "vloeiende kromme" ? 

(NB: ik heb nog niet naar het werk van mijn leerlingen gekeken, ben mijn eigen werk naast het CV aan het leggen om ook dat CV nog zo neutraal mogelijk te zien) 

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 15:07 uur (Bewerkt op: 18-05-2024 17:26)

Meetpunt 100,70 meenemen is al fout. Vervolgfout met niet vloeiende lijn is dan tweede keer fout rekenen van in essentie 1 fout. Dus pas ik hier algemene regel 2.5 toe (fout maar één keer aanrekenen binnen een vraag)

Door: Ellen de Koster-van Dam | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 15:41 uur (Bewerkt op: 18-05-2024 15:42)

is heir bolletje drie zo bedoeld dat het alleen om de vloeiende lijn gaat ongeacht of ze meetpunt 100-70 wel of niet geplaatst hebben of mag dit meetpunt in de lijn worden meegenomen. vind de zin erg onduidelijk.ook omdat er daarna een punt te krijgen is bij 4 voor het negeren van dit punt bij het tekenen van de lijn. Mijn twee leerlingen hebben beide het punt in hun lijn meegenomen maar er is wel vloeiend getekent dus duidelijk niet met liniaal van punt naar punt. door bolletje 4 krijg ik de indruk dat ik dus bij 3 een punt moet geven als ze wel punt 100,70 in de lijn meenemen. Omdat je dezelfde fout anders twee keer aantrekent.

Door: van Dodewaard | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 16:57 uur

Ik heb de leerlingen die een vloeiende lijn door punt 100,70 getekend hebben,  3 punten gegeven. 

Door: Bax | Datum: Zaterdag 18 mei 2024, 20:01 uur

Ik heb dat gelezen als 'niet van punt tot punt verbonden'. Dus leerlingen die dat te negeren punt wel hebben meegenomen, hebben dan een mooie kromme en dan dat punt er ingefrot met warempel iets van nog steeds een kromme.

Ik heb overigens wel een mening over die opmerking '2/3 van de verticale as gebruiken', maar uiteindelijk deed het niet ter zake. 

Door: Erik Keegstra | Datum: Dinsdag 28 mei 2024, 22:27 uur (Bewerkt op: 28-05-2024 22:28)

Een punt niet tekenen (punt (100,70 wordt wel getekend) is toch iets anders dan één meetpunt niet juist uitzetten. Ik zie bij de 2e correctie dat sommige leerlingen het punt (30, 71,5) niet tekenen. Graag reactie