Vraag 31 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Maandag
22
april
2024,
21:42 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: van de Velde
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
12:13 uur
leerling noteert m=1,6 kg a= 6 m/s F=mxa= 1,6 x 6 = 9,6 N formulepunt zeker niet. Dit is geen lees of schrijffoutje, hier is gewoon die eindsnelheid gepakt als versnelling. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
12:47 uur
Ja, volgens mij wel. Dat gaat om de eenheid, rekenfout en 'of de som niet substantieel vereenvoudigt'. x6 of x8 maakt niet uit lijkt me qua moeilijkheid :-). |
||
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
13:10 uur
(Bewerkt op: 19-05-2024 13:10)
qua makkelijkheid bedoel je :) |
||
Door: Lisa Speijer
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
13:31 uur
Oei, vind dit discutabel hoor. Hier neig ik toch zelf meer naar 0 dan 1. |
||
Door: Daniƫl Schraa
|
Datum:
Maandag
20
mei
2024,
01:45 uur
Hierin zit ik ook eerder op 0, gezien de leerling laat zien geen idee te hebben welk gegeven te gebruiken. |
||
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2024,
14:11 uur
Dus geen scorepunt voor gebruik formule! Door het 'rest' punt niet te geven wordt dezelfde fout 2x bestraft. |
||
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2024,
14:13 uur
Dus geen scorepunt voor gebruik formule. Door het 'rest' punt niet te geven wordt dezelfde fout 2x bestraft. |
||
Door: van Dodewaard
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2024,
20:25 uur
Ik zou hier geen punten voor geven. Anders kan je het restpunt voor bijna iedere berekening met het daarbij horende antwoord en eenheid geven. |
||
|
Datum:
Woensdag
22
mei
2024,
13:32 uur
(Bewerkt op: 22-05-2024 13:35)
1) een leerling die alleen noteert F=1,6 x 8 = 12,8 N heeft alle punten 2) de leerling die zou noteren F= 1,6 x 5 = 8 N tja, we hebben geen idee waar die 5 vandaan komt, nergens in dit hele verhaal is direct of indirect een 5 te vinden. Kan een verschrijving zijn, we geven voordeel van de twijfel, 1 punt, toch? 3) de leerling die zou noteren , kaal, F= 1,6 x 6 = 9,6 N , gaan we dan veronderstellen dat hij voor die 6 die 6 m/s pakt en daarom 0 punten geven? of toch ook twijfel? 4) en dan nu de leerling die netjes gegeven en gevraagd noteert, maar foutief gegeven a=6 m/s noteert, en dan F= m x a = 1,6 x 6 = 9,6 N ? Is dat dan fouter dan 2) of 3) ??
Op mijn tentamens heb ik geen medelijden, zero points als je dit soort stunts uithaalt, maar ja, die hebben ook nog een formatieve functie, en dan geeft de helft van de punten me niet de discussie die voldoende indruk maakt.
Het vakspecifieke CV zegt alleen dat de leerling die een foutieve grootheid invult het formulepunt niet krijgt. En blijft voor de rest geheel op de vlakte. Terwijl ze er in één adem achter hadden kunnen plakken "en verdient ook geen punten meer voor "rest van de berekening juist" . "
|
||
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Woensdag
22
mei
2024,
19:30 uur
Ik heb behoorlijk wat leerlingen die keurig Fres = m*a noteren en dan voor a = 10 m/s^2 invullen. heb ik wel gebruik van de formulepunt toegekend. (bij HAVO examens is gebruik al het noteren en 1 getal juist invullen prima.. en is het 1 punt) |