Vraag 11

Vraag 11

Door: Ad Mooldijk | Datum: Maandag 22 april 2024, 22:30 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Piet | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 10:40 uur

Een aantal leerlingen hebben m + n-1 zonder haakjes.

Volgens mij score je dan nog steeds het derde bolletje niet?

Door: Tobias Schrama | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 14:50 uur

ja goed toch, niet zo moeilijk over doen toch?

Door: Wouter den Boer | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 14:56 uur

Ik zou, ondanks dat de haakjes ontbreken, het wel goed rekenen. Het gaat volgens mij om het inzicht van wat er gedaan moet worden. Vind het altijd al een aardige discussie of er haakjes omheen moeten. Vooral omdat ik het nog nooit ergens in de methoden uitgelegd heb gezien, maar wel toegepast. Dacht ook niet dat het in de syllabus stond...

Door: Kliphuis | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 19:03 uur

Ik heb een leerling die in de structuurformules van de twee hydroxyzuren de haken uit figuur 2 ook heeft overgenomen. 

Wat doen jullie in zo een geval?

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 19:06 uur (Bewerkt op: 23-05-2024 19:54)

Ik zou als er geen [...]m en geen [...]n staat, maar alleen [...] dat niet aanrekenen. Als er wel [...]m en [...]n staat is het 0 pt.

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 19:13 uur

Moet ik nu echt bij een leerling die de H bij de C-H van melkzuur vergeten is in een verder goed antwoord 2 punten (eerste en derde deelscore) aftrekken. Dat lijkt me wel heel streng.

Door: Ewoud Woelderink | Datum: Vrijdag 24 mei 2024, 11:45 uur

@Erwin van Ballegoij

Ik zou algemene regel 5 toepassen, een fout mag in de uitwerking van 1 vraag maar 1x worden aangerekend, als het overduidelijk geval is van één atoom vergeten te tekenen in één formule waardoor de elementbalans ook niet klopt.