Vraag 22

Vraag 22

Door: Ad Mooldijk | Datum: Maandag 22 april 2024, 22:32 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: de Kruif | Datum: Woensdag 22 mei 2024, 13:28 uur

Ik neem aan dat hier consequente conclusie had moeten staan? Een verhaal over creatine is volgens evenwichtsvoorwaarde meer polair dus korter in de apolaire kolom dus hoort creatine bij piek 1 lijkt me 2 punten, toch?

Door: Mieke | Datum: Woensdag 22 mei 2024, 15:10 uur

Lijkt mij ook.

Daarentegen heb ik ook een leerling die een compleet onzin verhaal heeft en toch toevallig zegt dat creatine een langere retentietijd heeft en dus piek 2 heeft. Totaal inconsequent met de rest van de uitleg. En daar zou ik dan wel 1p voor moeten geven? 

Ik vul het contactformulier in van de examenlijn.

Door: de Kruif | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 10:19 uur

Goed idee, bedankt.

Door: de Kruif | Datum: Donderdag 23 mei 2024, 15:29 uur

Hier is nu een aanvulling op

Door: Schaareman | Datum: Zaterdag 25 mei 2024, 16:48 uur

Hier weer dat woordje inzicht... is noemen dat een (meer) apolaire stof een lange(re) retentietijd heeft genoeg voor het inzicht?  (Met daarbij de hogere adsorptie, waardoor de langere retentietijd, impliciet?) 

Door: Wouter den Boer | Datum: Zaterdag 25 mei 2024, 17:12 uur

Voor bolletje 2 wel.

Door: Schaareman | Datum: Zondag 26 mei 2024, 10:04 uur

Nog ff een nachtje over geslapen. Probleem hier is dat de aanvulling het ene probleem oplost (de consequente conclusie) en het andere probleem (mijn dilemma) oproept. Ja, het maken van een cv is heel lastig zo blijkt maar weer (sprekende als beste stuurman aan wal) maar dit doet niets af aan de opgeroepen dilemma's.

Er had voor meer duidelijkheid ook iets over retentietijd in het 3e bolletje moeten staan, zoals in het oorspronkelijke cv. Maar dat is in de aanvulling verdwenen. De intentie van het oorspronkelijke cv is dan volgens mij (ondanks het feit dat deze "overruled" is in goed Nederlands) om alléén (consequente) retentietijd bij bol 2 toch geen punt toe te kennen.... dat doe ik dan maar, met ? zodat mijn 2e en ik hier nog eens over kunnen bomen...