Vraag 11

Vraag 11

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zaterdag 15 juni 2024, 15:26 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Ewoud Woelderink | Datum: Maandag 24 juni 2024, 20:20 uur

Ik mis hier in de formulering van de vraag de verwijzing naar argument op micro-niveau. Het vereiste structuurelement op micro-niveau in eerste bolletje komt voor mij wel uit de lucht vallen, ik zou aanvankelijk zeggen bij goede kwalificering van decaan als apolair en vanilline als polair (in combinatie met hechting aan polaire stationaire fase en retentietijd) volle punten moet kunnen opleveren.

Door: Belgraver | Datum: Maandag 24 juni 2024, 20:48 uur (Bewerkt op: 25-06-2024 13:13)

@ewoud: dat er een uitleg nodig is waarom decaan apolair is en vaniline polair vind ik wel redelijk. Zonder die uitleg is de succesvolle gokkans wel erg groot. Ik ben het wel met je eens dat de vraag weinig houvast biedt.

Door: Erwin van Ballegoij | Datum: Dinsdag 25 juni 2024, 11:28 uur (Bewerkt op: 25-06-2024 11:34)

Ik vraag me ook af waarom leerlingen iets moeten zeggen over "microstructuur" terwijl dit uit de vraagstelling niet blijkt.

Kun je van een leerling verwachten dat die nog iets over "microstructuur" zal vermelden als dat niet wordt gevraagd?

Door: Janine Beelen-van Driel Krol | Datum: Woensdag 26 juni 2024, 13:25 uur

@Erwin nee dat vind ik niet