Vraag 18

Vraag 18

Door: Ad Mooldijk | Datum: Zaterdag 15 juni 2024, 15:07 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Jeroen van Leeuwen | Datum: Dinsdag 25 juni 2024, 08:53 uur

Echt een hele rare vraag/combi met antwoordmodel:

- Een H-zin geeft juist een gevaar/hazard aan, met uitleg waarom het een gevaar is.

En dat wordt er gevraagd naar:

- Leg uit waarom de H-zin niet van belang is ('voor de inspecteur' staat zelfs niet in de vraag???)

En dan staat er in het antwoord model, 1e voorbeeld:

- waarom de H-zin wél van belang is, met tussen haakjes een herhaling dat de H-zin niet van belang is voor de inspecteur...

DE inspecteur hoeft dus kennelijk niet in het antwoord genoemd te worden; als je aangeeft waarom de H-zin wél van belang is, is dat kennelijk voldoende, terwijl dat eigenlijk niet de opdracht was.....

Door: Jukes | Datum: Dinsdag 25 juni 2024, 16:02 uur

Een van mijn leerlingen concludeerde dat H250 niet van belang is voor de gezondheid van de veiligheidsinspecteur, omdat deze H-zin betrekking heeft op vloeistoffen of vaste stoffen, terwijl fosfine een gas is. Dit lijkt mij een alleszins redelijke gedachtengang (en waarschijnlijk ook de reden dat fosfine in werkelijkheid niet het label "H250" draagt), maar ik mag op basis van het antwoordmodel het eerste punt niet toekennen. Ik heb een mail gestuurd naar het examenloket hierover.

Door: Eveline Bus | Datum: Dinsdag 25 juni 2024, 18:31 uur

@Jukes, ook hier had ik precies hetzelfde. Ik heb dit ook aan het examenloket gevraagd.