Vraag 03 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:09 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: de Groot
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:39 uur
een ll leidt perfect af, behalve dat hij schrijft FN = m.g ipv FN = Fz = m.g kost m dat het 1e bolletje? |
||
Door: Hoogland
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:47 uur
Ik vrees van wel, dit staat in het CV niet tussen haakjes... |
||
Door: Faas
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:54 uur
volgens mij zou ik wel wel een punt voor geven. Leerlingen vinden het zo logisch dat Fn=Fz dat ze gelijk Fn=mg opschrijven. |
||
Door: v.d. Hoeven
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:56 uur
Ik zou deze toch wel aan durven te gaan om toch het punt te geven. De leerling geeft impliciet aan dat Fn = mg (en dus gelijk is aan Fz). Er staat in het correctievoorschrift gebruik van Fw = fd x Fn met Fn = Fz = mg (wat je sowieso al zo niet op hoort te schrijven). Dus ik zou de discussie wel aan durven gaan. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
22:15 uur
Heb daar ook de punten toegekend, maar netter was geweest als in het cv stond Fn (= Fz) = m*g. |
||
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
02:08 uur
Wiskundige is Fn = Fz = mg toch hetzelfde als Fn = mg = Fz (of wordt volgorde dan ook) 6*4 = 8*3 = 24, dan klopt 6*3 = 24 toch ook? Ik ziu het goedrekenen als een leerling Fn = mg opschrift. Het is duidelijk in de geest van de vraag. Is het anders niet ik iets te veel muggenziften? |
||
Door: Jarno Timmermans
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
10:29 uur
Ik heb hier zonder enige twijfel en zonder angst de discussie te verliezen gewoon het eerste bolletje voor gegeven. Het is azijnzeiken als er expliciet =Fz bij moet staan in mijn ogen. |
||
Door: Rick Vooys
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
14:45 uur
inderdaad wel gezeur, maar... de opgave luidt 'leid formule (2) af mbv formule (1) en formules uit informatieboek"
helaas staat er geen Fn=mg in het informatieboek, dus moet het expliciet in een afleiding genoteerd worden dat Fn=Fz = mg... (inzicht dat er in verticale richting geen beweging is bijvoorbeeld...)
|
||
Door: Monsees
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
15:12 uur
Het is een goed afleiding die -volgens jou- voldoende uitgelegd is. Dus volledig goed. |
||
Door: Bart van de Laar
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
20:00 uur
Hoe streng zijn jullie als een leerling zegt: Fres = Fw,s + Fw,l en de rest goed doet? Fres is natuurlijk 0. Het CV laat wat ruimte door te zeggen 'F = Fw,s + Fw,l' |