Vraag 10 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:14 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
15:52 uur
Een leerling gebruikt de formule I = Q/t of Q = I*t en vult dan voor de eenheden mA en h in. Dat was ook mijn eerste gedachte, lijkt me een goede alternatieve methode. |
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
16:49 uur
Ik zie bij het nakijken dat leerlingen massaal naar de formule Q = I*t grijpen. Ze missen daarbij het inzicht dat A = C/s. Als ik de vraag lees lijkt Q = I*t ook te voldoen (er staat nergens dat je het via een eenhedenbeschouwing MOET doen). Is dit de volledige 2 punten of mis je dan toch bol 1? |
||
Door: Igor van Elsen
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
21:13 uur
Via Q = I * t is een volledig correct en volledig antwoord. |
||
Door: Jean-Pierre de Bont
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
14:32 uur
(Bewerkt op: 22-05-2025 14:50)
Er staat ook alleen maar een voorbeeld van een antwoord. Inzicht in 1e bol is met Q=I*t wel duidelijk lijkt me. |
||
Door: Hermine Dees-Ribbers
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
15:55 uur
Begrijp ik goed uit het NVON verslag dat een leerling die C=A/s zegt en dan zegt dat bij A -> mA en h->s de eenheiden hetzelfde blijven alleen de grootte verandert of op een andere manier de link leggen tussen seconde en uur wél bol twee kunnen verdienen? Ofwel: wanneer kan met zonder bol 1 wel bol 2 krijgen? |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
16:11 uur
Ja, want alternatieve methode. |
||
Door: Paul Stoop
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
15:43 uur
(Bewerkt op: 25-05-2025 16:16)
(verplaatst naar 11) |
||
Door: Mark Havermans
|
Datum:
Maandag
26
mei
2025,
00:18 uur
De eerste zin in het cv is wat verwarrend opgeschreven. Er staat 'De eenheid van elektrische lading C'. Ze bedoelen 'de eenheid C(oulomb) van elektrische lading (Q)'. Die letter C lijkt te horen bij het woord 'lading' maar die hoort bij het woord 'eenheid'. Het is niet handig geformuleerd. Bij de eerste bol staat (eenheid) C(oulomb) = As Capaciteit van een accu uitdrukken met C blijft verwarrend. Het is lading Q in C(oulomb). |
||
Door: de Groot
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
10:54 uur
ik heb lln die op zich een goed antwoord geven maar omrekenen van s naar h: s = 3600 h ze laten zien dat het eenheden van dezelfde grootheid (t) zijn, maar doen rekenen verkeerd om. Ik ben geneigd 2 punten te geven omdat er geen omrekening gevraagd wordt |
||
Door: Hermine Dees-Ribbers
|
Datum:
Vrijdag
30
mei
2025,
15:54 uur
Zelfde vraag als de Groot. Wat met leerlingen die wel laten zien dat ze weten dat seconde en uur bij dezelfde grootheid horen (bol 2) maar het verkeerdom doen? |