Vraag 14 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:15 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Bart Grendelman
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
22:51 uur
Ik ben het niet eens met de laatste regel in de tabel volgens het cv. Als er van 6 naar 8 magneten wordt gegaan in een nieuw regelmatig patroon, wordt inderdaad alleen de frequentie verhoogd. Maar als je van 6 naar 12 magneten gaat, door 2 mageneten aan elkaar vast te maken, gaat de spanning volgens mij wel degelijk omhoog. |
||
Door: Gijs Ploegmakers
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
23:06 uur
maar als je in plaats van 6, 12 magneten naast elkaar op de schijf plaatst dan daalt de magnetische inductie tussen twee magneten in minder ver dus is de inductieverandering kleiner en dus de wordt grootte van de spanning kleiner. Lijkt me een redenering die fysisch correct is die tot een fout antwoord leidt volens het CV |
||
Door: Franken - de Zoete
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
09:21 uur
(Bewerkt op: 21-05-2025 09:21)
Ik ben het eens met @Bart Grendelman en @Gijs Ploegmakers. Je mist bij deze vraag de informatie over hoeveel extra magneten er geplaatst worden en op welke manier. Als je doorredeneerd naar oneindig veel magneten erbij krijg je een ring van magneten met aaneengesloten noordpolen aan de buitenkant. Dan is het magnetisch veld constant en wordt de spanning 0V. Het was duidelijker geweest als bijvoorbeeld gevraagd wasnaar de helft minder magneten. |
||
Door: Meulenbroek
|
Datum:
Zaterdag
7
juni
2025,
18:11 uur
ja daar is een aanvulling op het CV voor gekomen |